شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
امام جمعه رودان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بارانی گفت: مسئله جمعیت از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و مردم و یک سیاست حیاتی است که برای رسیدن به ایران قوی باید محقق شود که امیدوارم با اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت و ایجاد گفتمان عمومی در جامعه و کشور ما از این خطر نجات یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نمازجمعه عبادی سیاسی رودان با تبریک دهه کرامت ضمن دعوت مؤمنین به استقبال باشکوه از خادمان امام رضا(ع)، اظهار کرد: از همه مردم خصوصاً جمعیت با برکت امام رضایی‌ها بابت برگزاری مراسمات دهه کرامت تشکر می‌کنم و امیدوارم مردم فرصت حضور سفیران امام رضا(ع) را قدر و خود را در مسیر وزیدن نسیم کرامت رضوی قرار بدهند.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت، افزود: مسئله جمعیت ابَر بحران قرن است که متاسفانه کشور ما نیز در معرض این بحران بزرگ قرار دارد در حالی که جوانی جمعیت هم مؤثر در تحکیم نهاد خانواده و هم یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت ملی در هر کشوری است.

امام جمعه رودان با بیان هشدارهای حکیمانه رهبر عالیقدر انقلاب، عنوان کرد: مسئله جمعیت از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و مردم و یک سیاست حیاتی است که برای رسیدن به ایران قوی باید محقق شود که امیدوارم با اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت و ایجاد گفتمان عمومی در جامعه و کشور ما از این خطر نجات یابد.

بارانی ضمن توصیه‌ای به نمایندگان مجلس جدید تصریح کرد: فصل رقابت تمام و الان نوبت رفاقت است؛ لذا همه نمایندگان و هواداران آن‌ها باید اختلافات را کنار گذاشته و تمام وقت و فکر خود را معطوف به گره گشایی از مشکلات مردم خصوصا در حوزه اقتصاد و معیشت نمایند و دعوا و درگیری روی مسائل مختلف کفران نعمت اعتماد مردم و خیانت به انقلاب و کشور است.

وی آشنایی عمیق با قانون اساسی، اسناد بالادستی و گفتمان امامین انقلاب را از مهم‌ترین وظایف نمایندگان جدید معرفی کرد و گفت: نمایندگان محترم باید با انجام اقدامات قانونی ضمن اجرایی کردن شعار سال، مطالبات رهبری در تحقق جهش تولید را دنبال و گام‌های اساسی به منظور مردمی سازی اقتصاد و مبارزه با فساد و تبعیض بردارند و جواب اعتماد مردم را بدهند.

امام جمعه رودان ضمن بیان وظایف نمایندگی و جایگاه والای آنان در سطح ملی افزود: نماینده باید در جایگاه والای خود فعالیت و خدمت کند و نه در جایگاه استاندار و فرماندار؛ لذا باید ضمن پرهیز از دخالت در کار اجرایی و عزل و نصب مدیران به وظایف خود بپردازند که اگر این مهم محقق شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد و مردم نیز امیدوار به همین رفتار معقولانه و خردمندانه از مجلس جدید هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رودان با اشاره به روز ملی بهره‌وری و بهینه سازی مصرف، گفت: هدف از شعار سال رشد اقتصادی است که یک رکن مهم تحقق آن ارتقای بهره وری است که متاسفانه در کشور ما استفاده درست از منابع مثل آب و انرژی نداریم که رهبری عالیقدر نیز همواره بر پرهیز از اسراف، اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از تجملات، جلوگیری از ولخرجی و ریخت و پاش‌ها هشدار داده‌اند که امیدواریم امسال با همت و همدلی دولت و ملت به سوی این امر مهم حرکت کنیم.

بارانی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات شهردار سابق رودان تصریح کرد: بحمدلله کارهای خوبی در زمان سابق در زمینه‌های آسفالت معابر، زمین‌های ورزش و پارک محلات با وجود محدویت‌ها صورت گرفت که امیدوارم با همت شورا و شهردار محترم جدید مشکلات باقیمانده نیز مرتفع شود؛ زیرا لازمه هر تغییری، تحول است.

وی ضمن توصیه ای به مدیران گفت: فرصت مسئولیت محدود است لذا باید با خدمت خالصانه و شبانه روزی قدر آنرا بدانید که عاقبت بخیری در گرو خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنان است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha