دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: واقعا صبر و شکیبایی شهید رئیسی در آن فضای مناظراتی، نشانه حُریت، مروت، فتوت و جوانمردی وی بود. اطلاعاتی که ایشان از پرونده افراد داشتند، از همه بیشتر بود، اما دم نمی‌زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت:چهارم خرداد ماه، مصادف با روز دزفول که به نام روز مقاومت و پایداری نام‌گذاری شده است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در این خصوص می‌فرماید: قدرتهای انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در این می‌دیدند به استقلال سایرکشورها دست‌اندازی کرده و با پایمال کردن منافع حیاتی آنها، برای مقاصد شوم خود دست یابند، امروز در مقابل ایران اسلامی و انقلابی، به ناتوانی خود اعتراف می‌کنند. ملّت ایران در فضای حیات بخش انقلاب، توانست در ابتدا دست نشانده‌ی آمریکا و عنصر خائن به ملّت را، از کشور برانَد و پس از آن هم تا امروز از سلطه‌ی دوباره‌ی قلدران جهانی را نسبت به کشور، با قدرت و شدّت جلوگیری کند.

وی ادامه داد: امروز چالش بین ایران و غرب نفوذ سلاحهای ایرانی به جبهه مقاومت است و پنجم خرداد ماه مصادف با آزاد سازی جنوب لبنان است.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: روز هفتم خرداد ماه نیز، مصادف با سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ است. امیدواریم نمایندگان منتخب مردم در مجلس سیزدهم بتوانند برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به خوبی ریل‌گذاری کنند.

وی در ادامه افزود: مردم عزیز ما در این چند سال، سه تا آقای رئیسی دیدند. اولین آقای رئیسی عبارت بود از آن فردی که در مناظرات ریاست جمهوری شرکت کرد. و سیدالشهدای خدمت در این مناظرات، دارای یک شخصیتی نجیب، آرام، کاظم الغیظ و حلیمی بود که هرچه به او طعنه و تهمت می‌زدند، عملا تقوا را رعایت می‌کرد و به مخاطبین خود رعایت تقوا را سفارش می‌کرد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: رفتار شهید رئیسی در ایام انتخابات و مناظرات ریاست جمهوری یادآور این فرمایش امام صادق علیه السلام بود: ‹‹مَنْ لاَ یصْبِرُ عَلَی جَفَاءِ الخَلْقِ لاَ یَصِلُ إلَی رِضَی اللهِ تَعَالَی››؛ «هر کس در مقابل جفای مخلوقات الهی و اذیت ایشان صبر نکند، به مرتبه رضای الهی نخواهد ‏رسید.

وی ادامه داد: واقعا صبر و شکیبایی شهید رئیسی در آن فضای مناظراتی، نشانه حُریت، مروت، فتوت و جوانمردی وی بود. اطلاعاتی که ایشان از پرونده افراد داشتند، از همه بیشتر بود، اما دم نمی‌زد.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: دومین آقای‌ رئیسی که‌ مردم مشاهده کردند، فردی در کسوت ریاست جمهور بود. مردم در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی، با شخصیتی خوش ظرفیت، به‌ مانند شهید رجایی مواجه شدند. او رجائی‌گونه نشان داد که این جایگاه، در موقعیت و در روابط او هیچ تأثیری نگذاشته است؛ بلکه وی در این جایگاه، متواضع تر و صمیمی‌تر شده بود. شخصیتی بسیار قوی، فعال، بانشاط و سرشار از امیدی که احساس می‌کرد مسائل کشور به سرپنجه تدبیر ایرانی و همراه با یارانی که خیلی از آنان را از بین جوانان مؤمن و انقلابی انتخاب کرده بود، می‌تواند کار را به سرمنزل مقصود ببرد.

وی افزود: سومین آقای‌رئیسی که مردم دیدند و خواهند دید، شهید رئیسی است؛ شهیدی که به استادش شهید بهشتی اقتدا کرده بود. رئیس جمهوری که شهید جمهور شد. به تعبیر سید شهیدان اهل قلم، «شهداء از دست نمی‌روند، بلکه به دست می‌آیند؛ شهدا سرمایه‌اند.» برکت وجودی این شهید سعید و عزیز، برای ملت ایران بیش از گذشته خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم اشاره کرد و گفت: امام جمعه شهید تبریز در جایگاه امامت جمعه، برای شبکه امامت نصاب آوردند. روحانی‌ای خدوم، مردمی، دوست‌داشتنی، فعال، مخصوصا اهل ارتباط با همه اقشار جامعه بود؛ آن‌هم ارتباط تربیتی بود. شهید آل‌هاشم از این جهت زبان‌زد بود.

وی ادامه کرد: همچنین شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه انقلابی و جهادی، مرد میدان و دیپلماسی، مرد آشنا با جهاد دیپلماسی، رادمرد آشنا با زبان دنیا، مرد مستکبرستیز و مستضعف‌ نواز، حامی‌ مظلومان جبهه مقاومت، راسخ و نامرعوب در مقابل زیاده‌خواهان اروپایی و آمریکایی بود.

امام جمعه ماکو گفت: این شهید خوش قد و بالای ما، بلندی و فرازمندی قد و قامت ایران و ایرانی را در بین ملتها و کشورها به خوبی نشان داد، و توانست جایگاه جمهوری اسلامی را در تراز واقعی‌اش به منصه ظهور برساند. به‌ویژه در این سالها و حوادث اخیر، پیام انقلاب اسلامی را صادر کند و حقیقتاً برای کشور ما مایه شرف و عزت شد. از این سردار دیپلماسی، عطر سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی استشمام می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha