دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
امام جمعه میناب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی گفت:بسیاری از جوانان خصوصا دانشجویان، اشتغال به تحصیل را مانع ازدواج می دانند و تصور می کنند که ازدواج مانع پیشرفت تحصیلی آنان می گردد در حالی که هر چند ازدواج سبب می شود ساعات کمتری درس بخوانند اما بازده ی آنان بهتر و بیشتر خواهد بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نماز جمعه شهرستان میناب به امامت حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی در مسجد جامع برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان او گفت:بسیاری از جوانان خصوصا دانشجویان، اشتغال به تحصیل را مانع ازدواج می دانند و تصور می کنند که ازدواج مانع پیشرفت تحصیلی آنان می گردد در حالی که هر چند ازدواج سبب می شود ساعات کمتری درس بخوانند اما بازده ی آنان بهتر و بیشتر خواهد بود .

خطیب جمعه میناب افزود:امروزه سطح تحصیلات برخی از دختران جامعه بالاتر از سطح تحصیلات پسران است و گاهی این تفاوت هم مانع ازدواج شده است وحال آنکه چه بسا پسران بخاطر کسب مهارت های زندگی و شغل مناسب ، سطح تحصیلاتشان پایین تر است و این امر نباید مانع ازدواج شود .

ابراهیمی در مورد دومین مانع ازدواج اضافه کرد: مسائل اقتصادی هر چند مسئله ی مهم و واقعیتی انکار ناپذیر است اما نباید آن را مانع ازدواج دانست .

ایشان به مقایسه دو استان سیستان و بلوچستان و گیلان و شمال و جنوب تهران از جهت اقتصادی و ازدواج و فرزند آوری پرداخت و نتیجه گیری کرد که مسائل اقتصادی را نمی توان به عنوان مانع اصلی ازدواج محسوب کرد .

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در خطبه دوم به مناسبت های هفته و روزهای مقاومت و پایداری، آزاد سازی جنوب لبنان ، روز نسیم مهر و حمایت از خانواده زندانیان ، روز بدون دخانیات و ۷خرداد سالروز افتتاح اولین مجلس شورای اسلامی در سال ۵۹ اشاره نمودند .

خطیب جمعه میناب در توصیف شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت : مهم ترین یادگاری شهید حماسه ساز میدان خدمت بی منت به ملت و مملکت را می توان مدیریت تراز انقلابی و اخلاقی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha