دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
«حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها رسید

حوزه/ رمان نوجوان «حسنا و ملکه‌های رنگی» از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, رمان نوجوان «حسنا و ملکه‌های رنگی» نوشته نسیبه استکی است. نویسنده در این اثر دنیایی را به مخاطب نوجوان خود نشان می‌دهد که از نظر یک نوجوان می‌تواند ایده‌آل باشد. او طعم بودن در این دنیا را به مخاطب می‌چشاند؛ دنیایی که در آن همه‌چیز حتی پله‌ها، صندلی و دیوارها برق می‌زنند. هزاران کمد لباس نو وجود دارد و فقط اگر سری به یکی از کمد جواهرات ملکه بزنیم دهان‌مان باز می‌ماند؛ اما واقعاً درون این دنیای پرزرق و برق، همه‌چیز همین‌قدر بی‌عیب‌ونقص است؟ حسنا که شخصیت اصلی داستان است، آیا می‌تواند بی‌ترس از حیله‌های ملکه و فکر دلتنگی خانواده‌اش اینجا بماند؟ اصلاً شاید حسنا هم ملکه شود و در این دنیای قشنگ، قصری برای خودش بسازد؛ شاید هم اسیر این چیزها نشود و یاد حرف‌های پدرش بیفتد که همیشه می‌گفته «با این چیزها دست و پای ذهنت رو می‌بندی، ذهنی که بسته شد، دیگه نمی‌تونه آزادانه رشد کنه».

در معرفی این کتاب از سوی ناشر آمده است: در سال‌های اخیر، مهمان تازه‌ای به جمع بحران‌های نوجوانی اضافه شده؛ مهمانی که روی مصرف بی‌جا و ریخت‌وپاش زیاد اصرار می‌کند و هرچه از در بیرونش می‌کنیم باز از پنجره برمی‌گردد. تجمل‌گرایی و پرداختن به امیال، مهمان تازه و البته ناخوانده نوجوان‌های ماست؛ اما برای دست به یقه شدن با چنین مسائلی که ذهن نوجوان‌ها را پر کرده، انتشارات کتاب جمکران، کتابی تخیلی و فانتزی و پر از نکته را روانه بازار کرده است. دو راهی انتخاب بین علایق شدید وجودمان و ارزش‌های درست، محور اصلی کتاب است.

بخشی از متن کتاب:

حسنا همین که می‌خواست به خانه برگردد، چیزی طلایی روی سنگ جلویش برق زد. حسنا عاشق جواهرات بود، از هر نوعش؛ بدل یا واقعی، انگشتر یا النگو مهم نبود.

یک قدم به جلو برداشت. پایش لیز خورد و نزدیک بود بیفتد توی دریا. باید زود برمی‌گشت. همین حالا هم بیش از اندازه دیر کرده بود، ولی نمی‌توانست بی‌خیال آن جسم براق شود. دوباره نفس گرفت و سر جایش ایستاد. بعد آهسته به جلو خم شد. همین که نوک دستش با آن شی براق تماس پیدا کرد، سنگ زیر پایش شروع به لرزیدن کرد. لرزید و لرزید و یک‌دفعه پایین رفت….

اطلاعات بیشتر:

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» به قلم نسیبه استکی در ۱۷۲ صفحه و به بهای ۱۰۵ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب جمکران برای نوجوانان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha