دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که با کارهای شعاری نمی‌توان فرهنگ اسلامی را ترویج داد، گفت: فاصله گرفتن از مراجع عظام و روحانیت خطرناک است .

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله يدالله دوزدوزانی صبح امروز در دیدار شورای سردبیری روزنامه فرهنگ آشتی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ اسلامی، گفت: دشمن هجمه عظیمی علیه فرهنگ اسلامی به راه انداخته است و با این هجمه‌ها در صدد تبدیل آشتی به جدایی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به کامل بودن دین اسلام، خاطرنشان ساخت: دین اسلام و مذهب تشیع برای تربیت و هدایت فرزندان خود برنامه دارد و از طفولیت و کودکی تا سنین بالا برنامه تربیتی دارد.

* برای ترویج فرهنگ اسلامی؛ برنامه‌ریزی کنیم

آیت الله دوزدوزانی با بیان این که عرصه فرهنگ متولی خاصی ندارد، گفت: امروز فرزندان پای تلویزیون و در مدارس تربیت می‌شوند؛ بر این اساس ما باید برای ترویج فرهنگ دینی در بین آنان برنامه‌ریزی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: امروز جوانان ما بسیار گرفتار مشکلات اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و ... هستند که وقتی انسان آنها را می‌شنود، تنش می‌لرزد.

آیت الله دوزدوزانی با بیان این که دشمن می خواهد با فرهنگ غرب جوانان را از اسلام جدا کند، تصریح کرد: فرهنگ اسلام نابود شدنی نیست و قطعا ارتباط با مراجع و علما در ترویج فرهنگ اسلامی بسیار موثر است.

*کارهای شعاری فایده‌ای ندارد

وی تاکید کرد: کارهای شعاری فایده‌ای ندارد، بلکه باید شعور هم باشد؛ زیرا نمی‌توان اسلام را با شعار ترویج داد؛ بر این اساس باید فرهنگ اسلامی را همراه با شعور ترویج و گسترش دهیم.

آیت الله دوزدوزانی ادامه داد: امروز ترویج فرهنگ اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر است و باید جوانان را با افکار اسلامی بيشتر آشنا کنیم، تا در دام توطئه‌های دشمنان نیفتند.

* روزنامه‌ها به ترویج معارف دینی ملتزم باشند

وی، فاصله گرفتن از مراجع و بزرگان دین را خطرناک دانسته و یادآور شد: روزنامه‌ها باید با تلاش مستمر و روزانه فاصله جوان و دین را کم کنند و نسبت به ترویج معارف دینی ملتزم باشند، چون سعادت انسان در پیروی از دستورات دین و مذهب است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت حضور فضلای حوزه در فضای رسانه‌ای، اذعان داشت: مطالب روزنامه‌ها باید بر پایه وحدت میان مسلمانان و  شیعیان نگاشته شود و روحانیون قلم به دست خوب و متعهد باید در این عرصه وارد شوند، تا بتوانند فرهنگ اسلامی را رواج دهند.

آیت‌الله دوزدوزانی ابراز داشت: ستون‌های اقتصادی و سیاسی در روزنامه‌ها و مجلات مهم است، ولی باید ستونی برای فرهنگ اسلامی در روزنامه‌ها ایجاد شود.

* پیشنهادی به مطبوعات

وی پیشنهاد داد: روزنامه‌ها در ستونی ویژه به ترویج فرهنگ اسلامی وسایل دینی مورد نیاز جوان‌ها بپردازند، تا از این طریق آنها با فرهنگ اسلامی آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha