سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

بدون شک ترویج اندیشه مهدوی امید به زندگی را در بین مردم دنیا به ویژه محرومان و مظلومان افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه اعزامی مرکز خبر حوزه، مولای سیدی توری، امروز طی سخنانی در کمیسیون شماره 2 ارایه مقالات هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: انتظار منجی موعود یکی از مهم ترین مباحث جاری در سطح جهان و به ویژه در میان مردم آفریقا است.

این پژوهشگر آفریقایی ادامه داد: امروز مردم آفریقا به شدت تشنه معنویت و به ویژه آموزه‌ها و معارف مهدوی هستند.

وی همچنین با اشاره به این که اعتقاد به موعود برای بشریت یک امر قطعی و جا افتاده است، گفت: در عرصه اعتقاد به منجی بشریت آنچه برای ما لازم است که این که تلاش کنیم اندیشه ناب مهدوی از آسیب‌ها و تحریفات به دور بماند.

* موعود گرایی امری مقبول است

این اندیشمند آفریقایی اضافه کرد: اعتقاد به منجی در حقیقت نشأت گرفته از اندیشه امید بخش در دین مبین اسلام و دیگر ادیان الهی است و لذا موعودگرایی در بین همه ادیان امری مقبول می‌باشد.

این پژوهشگر حوزه دین در ادامه تصریح کرد: بدون شک ترویج اندیشه مهدوی امید به زندگی را در بین مردم دنیا به ویژه محرومان و مظلومان افزایش خواهد داد و به همین خاطر نیاز است که در این خصوص بیش از پیش کار رسانه ای فراگیر انجام گردد.

* مهدویت موضوع انسانی است

وی همچنین با اشاره به لزوم تاسیس مدارس متناسب با مفاهیم مهدوی و موعودگرایانه در سراسر جهان از سوی جامعة المصطفی العالمیه، اظهار داشت: باید توجه داشت که مهدویت تنها یک موضوع دینی و معنوی نیست، بلکه قبل از هر چیز موضوع انسانی است؛ چرا که ما معتقدیم امام مهدی (ع) روزی می‌آید تا انسان‌ها را به ساحل امن آرامش و معنویت حقیقی برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha