جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

وهابیت با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و استکبار و برداشت احمقانه از ایمان، کفر و شرک، قبور مطهر ائمه‌(ع) بقیع را احمقانه تخریب کرد و داغی بر دل جهان اسلام گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، همزمان با فرا رسیدن هشتم شوال،‌ سالروز تخریب قبور ائمه(ع) بقیع به دست وهابیت، در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، تفکر وهابیت را انحرافی دانسته و گفت: این انحراف در صدر اسلام آغاز شد، به این معنی که ابتدا از طریق خوارج با برداشت نامناسب از ایمان، کفر و شرک شروع شد، در زمان ابن تیمیه نیز مباحث اشتباهی درباره توحید و شرک ارائه شد و این ماجرا تا محمد ‌بن عبد‌الوهاب ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به تخریب حرم ائمه (ع) بقیع توسط وهابیت (ع) اظهار داشت: بر اساس این تفکر اشتباه،‌ آنها حتی افرادی که به عنوان مظاهر و علائم توحید در زمین بودند و دعوت آنها، دعوت به توحید بود، را به شرک تعبیر کردند، به گونه‌ای که حرم، زیارت قبور و تمامی این مسائل را شرک دانسته و می‌دانند!

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر این که زیارت اهل‌بیت(ع)، موجب تقویت توحید است، خاطرنشان ساخت: افرادی که به رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) احترام می‌گذارند،‌ به خاطر این که حضرت محمد(ص) پیامبر خداست و  اهل‌بیت(ع)‌نیز با توجه به این که به واسطه‌ پیامبر(ص)  به خداوند متصل هستند، این گونه اظهار ارادت می‌کنند.

*برداشت احمقانه وهابیت!

وی گفت: افرادی که به مکه، مدینه و بقیع می‌روند، به دنبال رسیدن به توحید هستند،‌ اما وهابیت مظاهر توحید را به نام مبارزه با شرک از بین می‌برد!؛ آنها برداشتی اشتباه و احمقانه‌ نسبت به مسئله ایمان و کفر دارند و با حمایت‌های آشکار و مخفی سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و استکبار، متأسفانه توانستند این روند تخریبی را در جهان اسلام اجرا کنند و در این راستا مرقد مطهر ائمه‌(ع) بقیع را تخریب کنند و داغی را بر دل جهان اسلام بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که بقیع تنها متعلق به شیعیان نیست، یادآور شد:‌ بقیع امروز تنها زیارتگاه شیعیان نیست، بلکه پیروان سایر مذاهب اسلامی به بقیع می‌روند، ولی فرقه ضاله وهابیت با تخریب قبور ائمه‌(ع) احساسات تمامی مسلمانان را جریحه دارکرد.

* وهابیت؛ بلای بشریت

وی، وهابیت را بلایی برای بشریت دانسته و تأکید کرد: وهابیت بلایی بر سر مسلمانان و به گفته یکی از مراجع عظام تقلید،‌ بلایی بر سر بشریت است. وهابیت به جای این که مبلغ و دعوت کننده به سوی اسلام باشد، با چهره زشت و بدی که از خود نشان داده، موجب رنجش و دوری افکار جهانیان از اسلام شده است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در پایان تأکید کرد: دور نمودن مردم از اسلام، بالاترین خطر فعالیت‌های وهابیت در جهان اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha