سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور اهل بیت(ع) در بقیع، صبح امروز با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم در بیت آیت الله العظمی وحید خراسانی برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور  ائمه بقیع(علیهم السلام) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، گفت: بیش از یک قرن از حادثه تلخ بقیع می گذرد و نباید این حادثه را به فراموشی سپرد.

وی بیان داشت: در این حادثه، دشمن با اندیشه جمود و خشونت در عمل بدترین اهانت را به شیعیان و اهل بیت(ع) کرد.

 سخنران این مراسم بیان داشت: مؤسس تفکر خشونت در عمل و اندیشه در قرن هشتم ابن تیمیه و 400 سال بعد یعنی در قرن 12 هجری قمری محمد بن عبد الوهاب بود.

وی گفت: زمانی که ابن تیمیه افکار غلط خود را ترویج داد، علمای زیادی بودند و با این تفکر غلط او مبارزه کردند و کتابهای زیادی درباره بدعت و اندیشه باطل او نوشتند و ساکت نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی  اظهار داشت: اما در قرن 12 با ظهور عبد الوهاب و حاکمان ظالم ، افکار نادرست او خیلی زود توسعه پیدا کرد و در این توسعه نباید از شاخه نظامی این اندیشه یعنی آل سعود در عربستان به خاطر خلاء علما و روحانیون گذشت و همین عوامل باعث جولان دادن افکار غبار آلود و بدعت عبد الوهاب شد.

 وی افزود: سالروز تخریب قبور اهل بیت(ع) به خاطر خلاء علما و روحانیون و شاخه نظامی عربستان و آل سعود ایجاد شد؛ آنها همه آثار  اهل بیت(ع) را در مدینه و مکه از بین بردند،حتی از قبرحضرت خدیجه(س) و عموی پیامبر(ص) هم نگذشتند.

 سخنران این مراسم ابراز داشت: امروز اصل وجود حضرت عیسی(ع) را هم منکر می شوند و می گویند او افسانه است نه حقیقت،  این ها نشان می دهد دشمن برای تخریب آثار اهل بیت(ع) با برنامه و حمایت عمل کرده است.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی قمی  اظهار داشت: این همه نشانه و دلیل در آیات و روایات برای ثبوت و آمدن انبیاء و ائمه و زیارت قبور اهل بیت(ع) وجود دارد؛ اما آنها منکر این حقانیت می شوند، بخاطر همان دو مشخصه اندیشه جمودی و خشونت در عمل و انصاف نداشتن است.

 وی افزود: این همه روایات و آیه داریم که پیراهن یوسف(ع) تبرک است و باعث شفای چشم یعقوب شده است همین اندازه هم روایات داریم که قبر ائمه(ع) هم تبرک و ثواب  دارد.

 سخنران این مراسم خطاب به تکفیری ها ابراز داشت: اگر خون شیعیان مباح است و زیارت قبور اهل بیت(ع) شرک، چرا غیر شیعیان در مصر و عراق به زیارت اهل قبور می روند.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی قمی  اظهار داشت: اگر در گذشته معاویه بود و دستور به قتل مسلمانان می داد و خون آنها را مباح می دانست و می گفت این کار قلب اهل بیت(ع) و دوست داران آنها را به درد می آورد، امروز داعش نیز اقدام  همین عمل را تکرار می کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha