جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی وحید خراسانی

حوزه/ حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان این که کسانی که به عذر استراحت به تبلیغ نمی روید این خیانت به خون آن حضرت است گفتند: ایام اربعین را مغتنم بشمارید و نمانید اینجا، اگر ما هم توانی می داشتیم این فرصت را از دست نمی دادیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله وحید خراسانی امروز در درس تفسیر خود با اشاره به ایام اربعین شهادت سید وسالار شهیدان و با بیان این که  اهم  امور عندالله هدایت الناس است  غرض از خلقت آدم و بعثت انبیا از آدم تا خاتم همین یک کلمه است گفتند: این  ایام را مغتنم بشمارید و نمانید اینجا،  اگر ما هم توانی می داشتیم این فرصت را از دست نمی دادیم و آن این که وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا... اگر یک مساله را به فردی یاد بدهیم مصداق این است که او را از ضلالت به سمت هدایت رهنمون کرده ایم.

عمر ما گذشت این سرمایه از دست رفت، طبق روایات و نصوص اگر گناهکاری را توبه دهیم، یا بیگانه از امام زمان(عج) را به آن حضرت آشنا کنیم، ثواب صد سال روزه داری در دفتر اعمال انسان ثبت می شود،افسوس که عمرمان تمام شد و نکردیم کاری که باید می کردیم، این ایام «لم یعرف»شناخته نشده است؛ چون صاحب ایام شناخته نشد،ما امام حسین(ع) را نشناختیم، بروید به این مردم او را معرفی کنید، رأس و رئیس مذهب امام ششم حضرت امام جعفر صادق(ع) در حالاتش ضبط است ، هر روز نام حسین(ع) را که متذکر می شد آن روز و شب تبسم بر لب او دیده نمی شد این است سید الشهدا(ع) کسی که اول مصیبت خوان او خداست.

جمیع انبیا و تمام اولیا(علیهم السلام) بر او ضجه زدند، سیدالشهدا(ع)  «لم یعرف» شناخته نشد؛ مسئله  او که بود،  چه کرد؛ به کجا رفت، کارش چه بود؟ ثمره کار او چه بود؟،علت محدثه 124 هزار پیغمبر از آدم تا خاتم، اما علت مبقیه یک نفر و آن یک نفر کسی است که فرمود «انما خرجت لطلب الاصلاح في امة جدي و اريد ان آمر بالمعروف و انهي عن المنكر» کسانی که به عذر استراحت به تبلیغ نمی روید این خیانت به خون آن حضرت است؛ مگر معذور باشد، اما چه کرد «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعي‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلي‏ في‏ عِبادي وَ ادْخُلي‏ جَنَّتي» شرح این آیه یک مصداقش حسین بن علی(ع) است.

برای مشاهده سخنان کامل معظم له کلیک کنید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha