جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی صبح امروز با پیام مقام معظم رهبری و با سخنرانی آیت‌الله العظمی سبحانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این کنگره که با حضور علمای اعلام، برخی از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه فضلاء و اساتید، صاحب‌نظران و طلاب در موسسه فرهنگی دارالحدیث قم در دو نوبت صبح و عصر کار خود را آغاز کرد، پیام رهبر معظم انقلاب توسط حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد.

همچنین در این مراسم حضرت آیت‌الله سبحانی، حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری رییس کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی و تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، آیت‌الله استادی، امام جمعه قم، دکتر علی لاریجانی و جمعی از فضلا و پژوهشگران حوزه و دانشگاه به سخنرانی می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، رونمایی از تحقیق جدید کتاب «نقض» و منشورات کنگره، تقدیر از مقام علمی استاد فقیدجلال‌الدین محدث اُرموی و رونمایی از تمبر یادبود عبدالجلیل رازی از مهمترین برنامه‌های این کنگره می‌باشد.

ارایه مقالات برتر از سوی پژوهشگران و برپایی نمایشگاه آثار کنگره و استاد فقید سید جلال‌الدین محدث اُرموی از دیگر برنامه‌ کنگره عبدالجلیل رازی قزوینی به شمار می‌رود.

يادآور می‌شود؛ نصيرالدين ابو الرشيد عبد الجليل رازی قزوينی( متولد سال 504ق)، از عالمان و متكلمان برجسته شيعی در سده ششم قمری است. او از سخنوران و وعاظ معروف زمان خود بوده و  با كتاب «نقض»  که در شمار متون كهن فارسی است و حاوی اطلاعات فراوان تاريخی، مذهبی، جغرافيايی، كلامی و ... است،  شناخته می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha