شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 281830
۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

هجدهمین زبان خبرگزاری ابنا، وابسته به مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) با حضور معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این مراسم که در مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در قم برگزار شد، حجت‌الاسلام سید علیرضا حسینی عارف، سردبیر خبرگزاری ابنا، با اشاره به فعالیت‌های این رسانه در ترویج مسائل شیعیان در جهان، اظهار داشت:‌ این رسانه در فضای تحریم خبری استکبار، جهانیان نسبت  را با مسائل شیعیان آشنا می‌کند.

وی ادامه داد: در گامبیا، دولت این کشور، فعالیت‌های شیعیان را ممنوع کرده بود و قصد داشت آنها را به انزوا بکشاند که با انعکاس خبری آن از سوی خبرگزاری ابنا، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شد و دولت این کشور مجبور شد فعالیت‌های شیعیان را قانونی اعلام نماید. این خبرگزاری در انعکاس اخبار مربوط به کشتار شیعیان منطقه پاراچنار پاکستان نیز نقش زیادی بر عهده داشت.

مدیر کل اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)درباره راه‌اندازی هجدهمین زبان خبرگزاری اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، گفت: برای  انتشار پیام اسلام حقیقی در جهان لازم بود که برای 55میلیون مخاطبی که در جهان به زبان میانماری حضور دارند، این زبان در خبرگزاری ابنا راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام حسینی عارف در پایان اظهار داشت:‌ اهتمام آیت‌الله حسینی بوشهری در دوران مدیریت بر حوزه‌های علمیه به فراگیری زبان در میان طلاب و راه‌اندازی دوره‌های مکالمه زبان در حوزه، جرقه‌های آغازین راه‌اندازی این خبرگزاری شد.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم،‌ هجدهمین زبان خبرگزاری ابنا توسط آیت‌الله حسینی بوشهری به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha