شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

تشکیل اتاق فکر اقتصادی با حضور نمایندگان اقشار مختلف جامعه اعم از کم درآمد و پر درآمد می‌تواند جهت کسب آگاهی از مشکلات و ضرورت‌های اقتصادی باشد.

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی زمانی محقق می شود که دولت با برنامه ریزی مدون و منظم زمینه اشتغال جوانان، امنیت و حفظ سرمایه های داخلی فراهم نموده و بدین سان سطح مشارکت و همبستگی عمومی را در عرصه اقتصادی ارتقاء بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران با اشاره به اینکه قدرتهای اقتصادی جهان رشد و شکوفایی دیگر کشور ها را در جهت دستیابی به منابع انرژی نوین مغایر با منافع خود می بینند ابرازداشت: امروز کشور ما به جهت دستیابی به انرژی اتمی که حق یک ملت محسوب می شود تحت فشار تحریم های سنگین از سوی دول غربی قرار گرفته است که مسئولین باید با در نظر گرفتن تدابیر و تمهیدات لازم مشکلات اقتصادی و تورم ناشی از این تحریمها را برطرف نمایند.

 وی با بیان اینکه تحقق شرایط مطلوب اقتصادی مستلزم همت همه جانبه مسئولین و مشارکت عمومی اقشار مختلف جامعه می باشد افزود: دولت بعنوان مهمترین دستگاه اقتصادی کشور باید شرایط را جهت امنیت، حفظ و جذب سرمایه آماده نماید تا بدین وسیله فرایند تولید سودآور برای تولید کننده داخلی فراهم باشد.

 تولیت حوزه علمیه شیخ عبدالحسین(ره) تهران در ادامه گفت: حمایت از نهادها و کارخانجات تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ باید در دستور کار دولت خدمتگزار قرار گیرد زیرا هرکدام از این نهادها با ایجاد اشتغال و تولید محصولات خود بخشی از نیازهای سطح جامعه را در داخل تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه منابع و حامل های انرژی بعنوان موتور محرکه کارخانجات تولیدی محسوب می گردند افزود: مسئله تامین انرژی کارخانجات صنعتی در دوره ای که با تحریم ها همراه است، وظیفه دولت را در برنامه ریزی و تقسیم انرژی و مواد خام سخت تر می نماید که این موضوع باید با جدّیت بیشتری پیگیری شود تا نهاد های صنعتی و تولیدی ما پویایی خود را حفظ کرده و از گردونه اقتصادی خارج نشوند.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: یقیناً دولت در راستای ایجاد تعادل میان بازار عرضه و تقاضا، مدیریت صحیح و حمایت از تولید کننده داخلی باید ضمن نیاز سنجی، سطح واردات را با در نظر گرفتن میزان تولیدات داخلی تعیین کند، تا سرمایه گذار داخلی احساس خطر نکرده و فضا را جهت ارائه محصول با کیفیت فراهم ببیند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از تمام ظرفیتها و پتانسیل های موجود در داخل جهت پاسخگویی به نیازها و برآورد احتیاجات بدون کمک گرفتن از دیگر کشورها افزود: مسئولین اقتصادی کشور می توانند با استفاده از تحقیقات میدانی به واقعیات و نیازهایی که در سطح جامعه وجود دارد پی برده و پس از نیاز سنجی و شناخت معضلات اقتصادی با ارائه مدیریت فراگیر نسبت به خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه اقدام نماید.

 حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی با اشاره به اینکه اجرای طرح اقتصاد مقاومتی بدون همکاری و مشارکت عمومی امکان‌پذیر نمی باشد گفت: تشکیل اتاق فکر اقتصادی با حضور نمایندگان اقشار مختلف جامعه اعم از کم درآمد و پر درآمد می تواند راهکار مناسبی جهت کسب آگاهی از مشکلات و ضرورتهای اقتصادی و موجد همکاری میان دولت و مردم در راستای گذار از مرحله بحران و رسیدن به آرامش معیشتی باشد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت دولت از سرمایه دار و صاحبان صنایع باید براساس قانون باشد ابراز داشت: اگر رابطه دولت و سرمایه گذار در چارچوب قانون نباشد در این بین نقش واسطه گران سودجو جهت پر نمودن این خلاء پرنگ می شود که اینگونه مسائل ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره اقتصادی کشور وارد می کند.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دنیای امروز بر پایه ارتباطات و تعاملات گوناگون در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استوار است بطور حتم باید کوشید تا در این زمینه ارتباط خود را با کشورهای هم کیش و هم مسلک  حفظ و گسترده نماییم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha