جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 329270
۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
خبر گزاری حوزه

کتابخانه امیرالمومنین(ع) رشت از زمان تاسیس تاکنون بیش از 36،000 عضو داشته که اعضاء فعال آن در حال حاضر بیش از 4،000 نفر هستند.

محمدتقی رودباری مدیر کتابخانه امیرالمومنین(ع) رشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تشریح عملکرد کتابخانه پرداخت.

وی گفت: یکی از بازاریان، زمینی را که پشت منزل آیت الله رودباری قرار داشت، جهت رفت و آمد مردم در مراسم محرّم به حاج آقا اهدا کرده بود و ایشان تصمیم می گیرد یک کتابخانه در آن احداث کند.

مدیر کتابخانه ادامه داد: فاز اول کتابخانه در مساحت 1200 متر بوده که در سه طبقه با گنجایش 1360 صندلی در سال 1374 به بهره برداری رسید و در ابتدا، دو سالن برای آقایان و یک سالن جهت استفاده بانوان در نظر گرفته شد.

فرزند آیت الله رودباری درباره چگونگی ساخت فاز دوم اظهار داشت: به خاطر استقبال دانش پژوهان و عدم گنجایش، زمینی در کنار کتابخانه خریداری شده و فاز دوم کتابخانه نیز در سال 1386 به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: زیربنای فاز دوم 1100 متر بوده و 380 صندلی گنجایش دارد که ساعت کار آن از 30/7 شروع شده و تا 30/21 ادامه دارد.

مدیر کتابخانه امیرالمومنین(ع) در خصوص تامین مالی جهت ساخت کتابخانه گفت: افراد مختلفی مثل بازاریان، خیّرین و واقفین به ساخت کتابخانه کمک کردند، اما آیت الله رودباری، اصرار داشتند هیچگونه تحمیلی بر خیّرین وارد نشود و افراد کمک کننده با رضایت کامل در این امر مشارکت نمایند.

وی درباره حمایت نهاد های دولتی خاطر نشان کرد: استانداری گیلان و شهرداری رشت نیز در ساخت کتابخانه کمک هایی را مبذول داشتند.

محمد تقی رودباری درباره بخش های کتابخانه گفت: شش سالن مطالعه برای آقایان و خانم ها، مخزن کتاب، نمازخانه و بوفه از جمله بخش های کتابخانه می باشد.

وی درباره قسمت امانی کتابخانه اظهار داشت: اعضاء کتابخانه می توانند، دو کتاب به مدّت 10 روز به امانت گرفته که این مدت نیز قابل تمدید می باشد.

آقای رودباری در ادامه به مراجعه 500 نفری دانش پژوهان به کتابخانه یادآور شد: بیشترین قشر مراجعه کننده از محصلین دبیرستانی و دانشجویان هستند.

وی درباره تعداد مجلدات کتاب افزود: بیش از 40،000 جلد کتاب در کتابخانه موجود است که بیشتر آن اهدایی می باشد.

مدیر کتابخانه امیرالمومنین(ع) به تاثیرگذاری چنین کاری از سوی علماء گفت: چنین کاری از سوی علماء و روحانیون، تاثیر زیادی داشته و این شیوه بهترین تبلیغ برای دین اسلام است.

وی ادامه داد: بسیاری از اعضاء کتابخانه، در موقع اذان ظهر و مغرب به مسجد صفی، رفته و با وی نماز را اقامه می کنند.

محمد تقی رودباری در پایان یادآور شد: ساخت کتابخانه، جنبه مادی و مالی برای سازنده آن ندارد؛ چنین کاری از حیث معنوی، دارای اهمیت می باشد و بهترین لذت برای سازنده آن، زمانی خواهد بود که اعضاء استفاده کننده آن به مقامات و مسئولیت های بزرگ در جامعه دست یابند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha