سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 338484
۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
شریفی دادگستری تبریز

حوزه / مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی با تاکیدبراینکه دور کردن مردم از دین هدف اصلی دشمنان است، روحانیون را پیش قدم مبارزه در این مسیر دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام اژدر شریفی، مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی، امروز در همایش روحانیون مبلغ ماه محرم که در مسجد جامع شهر تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمن سعی می کند فرهنگ دینی را از بین ببرد، اظهارداشت:  دشمن در این زمینه تا حدودی هم موفق شده است، ماهواره و ابزار گسترده  تبلیغی که در اختیار دشمن قرار دارد و بودجه هایی که هزینه می شود، نشان می دهد که در تلاش هستند تا فرهنگ دینی را از جامعه ما دور کنند.

وی افزود: امروز متاسفانه مکتب ها و عرفانی کاذب در جامعه ما رواج پیدا کرده  و خرافات در بین جوانان در حال رشد است که زمینه فساد را افزایش می دهد لذا باید به مقابله با این جریانات به صورت تهاجمی برویم.

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی افزود: کار اساسی و ماندگار که ریشه جرم را از بین می برد، کار فرهنگی و عقیدتی است.

وی تاکید کرد: کار فرهنگی در درازمدت پاسخ می دهد و این وظیفه بر عهده دستگاه های فرهنگی و حوزه های علمیه است، اگر عقیده انسان درست شود، اصلاح می شود.

 حجت الاسلام شریفی در بخش دیگری از سخنان خود بر اثرگذاری مساله اخلاص در تبلیغ تاکید کرد و گفت: نهی از منکر پیشگیری از وقوع جرم است و روحانیت در این عرصه، رسالت بزرگی بر عهده دارند.

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: انسان ابتدا باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود آغاز و اوصاف رذیله را از قلب خود تخلیه کند.

وی افزود: روحانیون بر این اساس باید اخلاق اسلامی را به مردم و جامعه تبیین کنند تا فرهنگ اسلامی در جامعه پیاده و حاکم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha