جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جامعة المصطفی

حوزه/ در پی حوادث اخیر در فرانسه و حمله گروه های تروریستی به دفتر نشریه چارلی ابدو در این کشور، جامعةالمصطفی العالمیه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ كُنْتَ فَظًّا غَليظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ - آل عمران، 159

خبرهای چند روز گذشته فرانسه حکایت از آن دارد، آتشی که برخی دولت های غربی و متحدان آنان با حمایت از تروریست­ها و گروه های افراطی در کشورهای اسلامی شعله ور نمودند، امروز دامن آنان را نیز گرفته است و افراد مسلح وابسته به این گروه ها، با حمله به نشریه چارلی ابدو، چند تن از عوامل این نشریه را به قتل رساندند.

هرچند این نشریه پیش از این بارها با هتاکی به مقدسات اسلامی و توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)، به جریحه دار نمودن احساسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان اقدام نموده بود، اما در مقابل، علما و زعمای مذاهب اسلامی، هیچ گاه اجازه برخوردی فراتر از اعتراض به دور از خشونت را به پیروان خود ندادند.

نکته قابل تأمل در این جریان، باج خواهی بی شرمانه رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی است که همواره یکی از طراحان و عاملان اصلی رشد و تحریک گروه های افراطی و تروریستی در منطقه به شمار می آید.

جامعةالمصطفی العالمیه، ضمن خارج دانستن مقاصد عاملان این اقدام تروریستی از تعالیم اسلامی، انتشار کاریکاتورهای موهوم از پیامبر عظیم الشأن اسلام و بازنشر آن و موج جدید اسلام هراسی در غرب را به شدت محکوم و جوامع اسلامی و غیراسلامی را به صلح و دوستی دعوت می نماید و همچنین مسئولیت این گونه حوادث را بر عهده دولت هایی می داند که روزی به نام آزادی بیان، زمینه توهین به مقدسات و ادیان الهی را فراهم می آورند و روز دیگر به بهانه دفاع از حقوق بشر، گروه های تندرو و جنایتکاری همچون القاعده، داعش و... را در دامان خود می پرورانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha