جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام خمینی

حوزه / چقدر زیبا امام کاظم (ع) از آمدن فرزندشان خمینی عزیز خبر می دهند. مردی که از قم، شهر قیام ظهور کرد. و در عاشورای سال 1342 این ظهور به اوج خود رسید.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» متن روایت را از کتاب شریف بحارالانوار، منتشر می کند.

الامامُ الکاظمُ (علیه السلام): رَجُلٌ‏ مِنْ‏ أَهْلِ‏ قُمَ‏ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ يَتَوَكَّلُونَ‏ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ‏.

مردی از اهل قم، مردم را به سوی حق دعوت می کند. اطراف او جمع می شوند قومی همچون پاره های پولادکه بادهای شدید بر آنها بی تاثیر است، از جنگ خسته و بی میل نمی شوند، از آن ترسی به دل راه نمی دهند و بر خدا توکل می کنند و فرجام [نیک] برای اهل تقواست. (بحارالانوار، ج 57 ، ص 216)

در این روایت شریف به زیبایی هر چه تمام، اوصاف امام روح الله و همسفران عرشی او بیان شده است

چقدر زیبا امام کاظم (ع) از آمدن فرزندشان خمینی عزیز خبر می دهند. مردی که از قم، شهر قیام ظهور کرد و در عاشورای سال 42 این ظهور به اوج خود رسید. شاید آن زمان که امام(ره) در زندان و تبعید، از فرزندان در قنداق خود خبر می دادند، این روایت جدّش را خوانده بود که یارانی بسان پاره های پولاد گرداگرد او جمع خواهند شد.

یارانی که با تحمل شکنجه ها و فداکردن جان خود در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در کنار امام(ره) بودند و بعد هم در استمرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در کنار رهبرشان عاشقانه عازم میدان جهاد شدند.

کسانی که نه سرمای ایلام و ماووت و نه گرمای شلمچه، نه خشکی طلاییه و نه آب های اروندرود، نه گرسنگی، تشنگی و خستگی و نه هیچ چیز دیگر ذره ای سستی در اراده آهنین شان ایجاد نکرد و پرچم اسلام ناب را بر فراز قله های جهان به اهتزاز درآوردند و دنیا را متحیر مقاومت خویش ساختند. همان هایی که مقاومت سرلوحه کارشان بود و نه تنها ذره ای ترس و بی میلی نشان نمی دادند، بلکه عاشقانه روانه  میدان های خطر می شدند و شرق و غرب را متحیر این مقاومت کردند.

دل امام شان را شاد و موجبات مباهات رهبر را فراهم می کردند. بندگانی که توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار ع آنچنان قدرت جسمی، روحی و بصیرتی به آنها داده بود که عاقبت خویش را می دیدند و می دانستند عاقبت کار از آن اهل تقواست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • eeee IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    2 0
    قضاوت و زود اندیشی در این حدیث بزرگ دستمایه کسانی است که علم ندارند . و همه چیز را وارونه مینگرند. مردی که از قم برمیخیزد در ابتدا با افکاری میجنگد که بر قم و اهل قم چیره گشته است. و مردم را به حق دعوت میکند. خوب اندیشه کنید لطفا. ما احادیث قوی و صحیح زیادی داریم که هر کس قبل ازقیام قائم عجل الله قیام کند حتی اگر به حق دعوت کند هم خود هم قیامش به هلاکت و تباهی خواهید کشید. از طرف دیگر احادیث مبنی بر حکومت بنی عباس ثانی از کنار ری . از شهر زورا که شریرترین مخلوقات مجلس تشکیل میدهند کهاولین بنی عباس از انها نیست و از اولاد هندو ها است. اوایل حکومتشان سختی، و اواخر ان کفر است. انها خود را ازما میدانند ولی نه ما از انها و نه انها از ما هستند. مساجدشان اباد ولی خالی از مومن . پلیس در انزمان بسیار با نامهای مختلف. مشروبات بسیار بانامهای مختلف. حوادث بسیار در حکومتشان و غالب شدن انها بر حوادث تا زمانی که حکومتشان به سر اید. و لازمه به حکومت رسیدن انها هم اینست که برای مردم نگویند اگر ما به حکومت میرسیدیم دین خدا را انچنان که باید بپامیداشتند و به عدل و عدالت رفتار میکردن که ان مختص صاحب امر است را اجرا میکردیم. تا همگان بدانند ان از عهده هر کسی خارج است جز کسی که خدا خاسته است.یعنی حجتش بر خلق. «انشالله که این فقط بحث علمی باشد . نه اعتراض یا اغتشاش بر علیه حکومت جمهوری اسلامی بحساب بیاید.» چیزی که این حقیر از احادیث بدست اورده همین چیزهاست. و از نظر بنده ان کسی که از قم برمیخیزد یحتمل نزدیک به ظهور که بسیار هم نزدیک است از کسانی است در سپاه حضرت خراسانی جایگاه ویژه ای دارد.
  • Ssss IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 0
    سند نقلی که ذکر کردید میفرمایید؟