شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: شیعیان که ادعای ولایت و پیروری از حضرات معصومین علیهم السلام را دارند باید سیره علمی و علمی آنان را نصب العین خود قرار دهند و از فرامین و آموزه های الهی، منحرف نشوند.

به گزارش خبرنگار برگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: امروز اگر کسی بخواهد در راه سعادت و عاقبت خیر قدم بگذارد باید پا در مسیر حق قرار دهد.

خطیب حوزه علمیه بیان داشت: برای اینکه انسان سعادت دنیا و آخرت را داشته باشد باید نسبت به ائمه اطهار(ع) و آموزه های دین مبین اسلام سه باور« دانستن «باور کردن» و «عمل کردن» را در خود تقویت کنید.

حجت الاسلام  والمسلمین مومنی ادامه داد: انسان برای  اینکه کلامی را بفهمد و به کار ببندد باید بداند این کلام از یک فرد عادی صادر شده یا یک کلام نورانی است، سپس باور قلبی داشته باشد و بدون هیچ تردیدی آن را در زندگی خود بکار ببندد.

سخنران مسجد جمکران با اشاره به کلام نورانی امام حسن عسکری (ع) بیان داشت: حضرات معصومین (ع) انسان ها را تقوا دعوت می کردند، تقوایی که بر مال، جان، نگاه افراد شامل می شود.

وی افزود: بنا بر احادیث رسیده انسان باید برای رسیدن به مرحله قرب الی الل،ه تقوای شکم و پرهیز از لقمه حرام را جدّی بگیرد و نسبت به تقوای اعضا و جوارح بدن بسیار دقیق عمل کند.

وی تصریح کرد: بهترین کلید برای سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت مساله « نماز» است بطوریکه اگر بتوانیم از این فریضه الهی به خوبی بهره ببریم بدون تردید در مسیر هدایت و بندگی قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تاکید کرد: انسان باید مواظب خود باشد و چشم، گوش، دهان، اعضا و جوارح خود را از معصیت دور نگه دارد.

وی بیان داشت: امروز غرب به جهت سست کردن ایمان جوانان ایران اسلامی آخرین فناوری ها و تکنولوژی ها را با ظرفیت های بسیار قوی منکرات روانه این کشور کرده است که اگر از ظرفیت مثبت آن بهره نبریم که غالبا استفاده غیر صحیح از آن می برند، بدون تردید در دام فساد و انحرافات اخلاقی دشمن افتاده ایم.

خطیب مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: علت اینکه ما به سمت بدی ها و انحرافات گرایش پیدا می کنیم به طور طبیعی چند عامل دارد که عبارتند از؛ « ضعف ایمان»، «وجود در جهل مرکب»، «حضور در جهل بسیط» و « عدم صدق حدیث و دروغگویی» می باشد که هر یک از این صفات بد را از بین ببریم بدون تردید نقطه قوتی جای آن را خواهد گرفت.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha