شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 375435
۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
 علاالدین صفی خانی

حوزه/ معاون طلاب ودانش آموختگان حوزه علمیه قزوین گفت: تخریب محیط زیست در شان کشور اسلامی نیست.

 حجت الاسلام علاالدین صفی خانی،معاون طلاب ودانش آموختگان  حوزه علمیه قزوین  در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین ، در رابطه با روز طبیعت  گفت: سیزده بدر از مهمترین رسوم مشترک در میان اقوام ایرانی است ودر حقیقت این روز آشتی با طبیعت است.

وی به فلسفه نحس بودن این روز اشاره وبیان داشت: این روز وعدد 13 اصلا نحس نبوده واین روز یکی از روزهای خداست وهمه روزها روزهای خدا محسوب می شود واین خرافه ای بیش نیست.

این استاد حوزه قزوین  به روز طبیعت هم پرداخت و اضافه کرد: در این روز که به نام طبیعت نیز هست مردم در دامان طبیعت ونگاه به این همه زیبایی شکوفه ها ودرختان وگلها به یاد زنده شدن وقیامت می افتد.

وی به تخریب های صورت گرفته در این روز هم گفت: متاسفانه در این روز ما شاهد شکسته شدن شاخه های درختان وبه آتش کشیدن این سرمایه عظیم وارزشمند در برخی از نقاط کشور ما هستیم که باید تلاش نماییم که درروز طبیعت امر به معروف ونهی از منکر نیز در همین روز هم می تواند شامل شود را به دیگران تذکر دهیم.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین ضمن سفارش به آحاد مردم وخانواده ها بیان داشت: خانواده ها ومردم که در بیرون از خانه واز فضای این طبیعت همیشه سر سبز استفاده می کنند باید در مرحله اول طبیعت زیبا را تخریب ویا کثیف نکرده بلکه باید همیشه به آن احترام بگذاریم.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: در روز طبیعت که پاسداشت این روز استونباید منابع طبیعی واین سرمایه های خدادادی را تخریب نماییم بلکه باید این منابع عظیم را برای امروز وفردای خود حفظ وحراست نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha