دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین رضا کاظم لو

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو گفت: اسراف و تبذیر نکردن جزء مسلمات و از آمیزه‌های دینی ماست، ولی با این وجود بر اثر گذر زمان این منکر تبدیل به یک عادت فراگیرتبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین رضا کاظم لو، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه قزوین، پیرامون اصلاح الگوی مصرف گفت: متاسفانه امروزه ما در مسئله سبک زندگی شاهد یک حرکت اسراف‌گرایانه آن هم به صورت رسمی در جامعه هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان این که امروز همه ما و در تمامی جهات زندگی اهل اسراف هستیم و هیچ کس توجهی به این موضوع ندار، ابراز داشت: دوری اسراف و تبذیر جزء مسلمات و از آمیزه‌های دینی ماست ولی با این وجود بر اثر گذر زمان این منکر تبدیل به یک عادت فراگیر شده است.

وی، دولت و مردم را مکمل یکدیگر دانسته و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از مردم است و دولت و مردم جدا از یکدیگر نیستند، لذا مردم می‌توانند خود در دولت تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام  والمسلمین کاظم لو، اسراف را پدیده‌ای نامبارک عنوان کرد و عنوان داشت: مبارزه با اسراف یک وظیفه همگانی است ولی اگر صدا و سیما، ادارات و دولت شروع کننده و ترویج کننده آن باشند نتیجه بخش تر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران اجرای معروفات را از وظایف اصلی دولت دانسته و بیان داشت: ما در بسیاری از نشست‌ها و همایش ها شاهد اسراف هستیم که  لازم است مسئولین نه  تنها در گفتار بلکه در عمل نیز جلو اسراف و تبذیر را در جامعه بگیرند.

وی با اشاره به سخنان امام(ره) خاطرنشان کرد:  صدا و سیما یک دانشگاه است و برای مقابله با اسراف یک رسانه قوی به حساب می آید .

مدیر حوزه علمیه خواهران  قزوین تصریح کرد: برای آن‌که اصلاح الگوی مصرف در جامعه نهادینه شود باید هم مردم و هم مسئولین وارد عمل شوند، ولی نقش مسئولین بسیار پر رنگ ‌تر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha