پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» در بجنورد، گفت:دست تکفیر از آستین آمریکا، انگلیس و اسرائیل بیرون آمده است.

حجت الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: برگزاری همایش اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر علاوه بر بصیرت افزایی در جامعه، موجب اتحاد بیش از پیش علمای شیعه و سنی در مقابله با این جریان انحرافی هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون تکفیر در دنیا به‌ویژه در کشورهای سنی نشین مسأله‌ساز شده است، افزود: جنایت ها و عملیات های انتحاری جریان‌های تکفیری از جمله داعش بر اساس تعصبات خشک و بی‌ریشه بوده که ضایعات و تلفات زیادی از جریان اسلام و مسلمانان گرفته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: دست تکفیر از آستین آمریکا، انگلیس و اسرائیل بیرون آمده است و آنها با تشکیل و تقویت جریان‌ها و گروه‌های تکفیری می خواهند زمینه اختلاف و دوگانگی در جهان اسلام ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین شیوه برای برخورد با این جریان ضاله روشنگری و آگاه‌سازی است، گفت: برگزاری اینگونه همایش ها بیشترین تأثیرگذاری و آگاهی‌بخشی را در جامعه اسلامی خواهد شد تا مردم هر چه بیشتر با هویت این جریان ضاله پی ببرند.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: افزون بر برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های آگاهی‌بخش، تقویت تعامل و ارتباط و معاشرت شیعیان و اهل سنت می‌تواند در همگرایی بیشتر آنها برای مقابله با جریان‌ها و تفکرات تکفیری نقش مؤثری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش علمای شیعه و سنی فرصت مغتنمی برای نیل به این هدف است، بیان داشت: همچنین تکیه بر مشترکات شیعه و سنی می‌تواند وحدت آنها برای مقابله با جریان‌ها و تفکرات تکفیری را تقویت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این گونه برنامه‌ها بتوانیم گام‌های موثری در جهت بصیرت افزایی و روشنگری جوامع اسلامی برداشته و چهره و هویت اصلی این جریان ضد اسلامی را به همگان معرفی و بشناسانیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha