سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام المسلمین منصور فرجی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان از پذیرش بالغ بر ۴۰۰ نفر در مدارس علمیه شهرستانهای کاشان، آران وبیدگل، نطنز و نراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین منصور فرجی، در اولین جلسه شورای معاونین حوزه علمیه کاشان در سال 96، اظهار داشت: نامگذاری سال  جدید به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه بود و ما باید به نوبه خود، برعملیاتی نمودن این شعار تأکید کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به پذیرش 180 طلبه در حوزه علمیه منطقه کاشان که از حوزه علمیه قم معرفی شده اند، اظهار داشت: پذیرش شدگان  بعد از آزمون ورودی و مصاحبه، به نسبت رشته های تحصیلی و مورد نیازی که قبلا تعیین شده اند، جذب خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان، همچنین از راه اندازی اولین مدرسه پذیرش طلاب بزرگسال در شهر کاشان و مدرسه علمیه امام خمینی(ره) این شهر خبر داد و گفت: راه اندازی مدرسه علمیه بزرگسالان در کاشان، برای دومین بار است که در کل کشور اتفاق می افتد.

وی افزود: دواطلبین تحصیل در این مدرسه می توانند ازتاریخ 20 الی 25 فروردین ماه سال جاری، جهت ثبت نام به سامانه حوزه علمیه کاشان مراجعه نمایند.

مدیرحوزه علمیه کاشان، با اشاره به اینکه این مدرسه برای اولین بار30 نفر از طلاب بازنشسته را پذیرش خواهد نمود و درسال های بعد افراد بیشتری را مورد پذیرش قرار خواهد داد، گفت: طلاب بزرگسالی که بازنشسته شده اند و توان و ظرفیت های لازم را دارند، می توانند جهت تحصیل در این مدرسه ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کاشان بعد از شهرستان اصفهان، دومین شهر کشور می‌باشد که مدرسه علمیه بزرگسالان در آن راه اندازی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال جاری، مدرسه قرآنی برای طلاب شهرستان کاشان راه اندازی می شود، گفت: از ابتدای سال تحصیلی 96-95، طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان، این امکان را یافتند تا در کنار دروس حوزوی، مباحث قرآنی از جمله حفظ، تفسیر و ... را به صورت تخصصی فرا گیرند.

وی افزود: از بین دواطلبین تحصیل در مدارس علمیه منطقه کاشان در سال جاری، بالغ بر 30 نفر از طلاب خواهند توانست، در کنار دروس حوزوی، جهت تحصیل در مدرسه علمیه قرآنی کاشان نیز ثبت نام کنند.

مدیرحوزه علمیه کاشان درپایان با بیان این که در مجموع سال جاری، با افزایش  15 درصدی  پذیرش طلاب درمدارسه علمیه کاشان مواجه بوده ایم، گفت: 200 نفر ازاین تعداد در حوزه علمیه منطقه کاشان وبیش از 180 نفر از سرریز پذیرش حوزه علمیه قم  برای تحصیل درمدارس علمیه منطقه کاشان  شرکت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    0 0
    باسلام برای ثبت نامک درحوزه علمیه بزرگسالان کی بایستی اقدام نماییم وازکجا بایدشروع کنیم
  • مسلم زیلایی IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    0 0
    باسلام برای ثبت نامک درحوزه علمیه بزرگسالان کی بایستی اقدام نماییم وازکجا بایدشروع کنیم
  • سید مهدی سهیلی نیک IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    متولد ۱۳۴۸ بازنشسته جهاد کشاورزی خواستار ثبت نام در حوزه علمیه بزرگسالان می باشم لطفا در صورت امکان با شماره ( شماره محفوظ است ) تماس و حقیر را راهنمایی فرمائید. در ضمن حقیر دارای مدرک تحصیلی لیسانس علوم دامی می باشم.