سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ کمیسیون های همایش بین‎المللی دکترین مهدویت

حوزه/ یکی از بانوان پژوهشگر مهدویت گفت: موانع تربیتی پس از ظهور حضرت ولیعصر(عج) از بین خواهند رفت و عقل انسان کامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صغری مولاولی امروز در کمیسیون تخصصی همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در سالن رسول اعظم(ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات عمده حضرت پس از ظهور، تربیت انسان‌هاست که سه بعد معرفت، عاطفی و رفتاری برای تربیت انسان از اهمیت برخوردار است.

وی ادامه داد: حضرت ولیعصر(عج) اقدامات تاثیرگذاری انجام می‌دهند که نتیجه آن شکوفاسازی استعدادهای انسان است که به تغییر در این ابعاد منجر شده و در شخصیت فرد نمایان می‌شود.

این پژوهشگر مهدوی تصریح کرد: پس از تشکیل حکومت جهانی با توجه به اینکه امام انسان کاملی بوده و به ظرفیت وجودی انسان‌ها واقف هستند موانع تربیتی انسان را از بین می‌برد.

مولاولی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و حکومت‌های ظالم که از موانع تربیت هستند در دوران ظهور از بین رفته و زمینه‌های تربیت انسان فراهم می‌شود. بنابراین گنج‌ها در دوران ظهور استخراج می‌شوند که هم گنج مادی محسوب می‌شود و هم گنج‌های انسانی.

وی با اشاره به اینکه حضرت ولیعصر(عج)  مقام واقعی انسان‌ها را به آنها نشان می‌دهد تا عقل ها کامل شود، افزود:  در روایت‌ها آمده است که امام زمان(ع) دست بر سر انسان‌ها می‌گذارد و عقل آنها را کامل می‌کند. البته در چگونگی تحقق این امر اختلاف وجود دارد و برخی می‌گویند به معنای ظاهری یعنی دست گذاشتن است و برخی می‌گویند منظور دست ولایت است و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که فرشته‌ای واسطه می‌شود و تکامل عقل صورت می‌گیرد.

مولاولی بیان کرد: تکامل عقول به معنای باز شدن زوایای پنهان بینش و نگرش انسان است چرا که امام به مسائلی که پنهان هستند، واقف بوده و می‌تواند انسان‌ها را هدایت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha