پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت مقاومت مردم بحرین و شهدای مدافع حریم فقاهت/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای، حکم ظالمانه دادگاه بحرین علیه شیخ عیسی قاسم را مخالفت آشکار با احکام قرآن دانست و به آل خلیفه هشدار داد از دل بستن به آمریکا و اسرائیل خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در پی صدور حکم دادگاه آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم و حمله نیروهای امنیتی به منزل ایشان و به شهادت رساندن 5 نفر از حامیان رهبر شیعیان بحرین و بازداشت جمع زیادی از شهروندان این کشور، مرکز مدیریت حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای این حکم ظالمانه را مخالفت آشکار با احکام قرآن دانست و به آل خلیفه هشدار داد از دل بستن به آمریکا و اسرائیل خودداری کند؛ چرا که شیطان بزرگ همواره به خادمان خود خیانت کرده و اکنون نیز با تمام شدن تاریخ مصرف آل خلیفه آنها را تنها خواهد گذاشت.

بر پایه این گزارش ترجمه بیانیه حوزه علمیه که شب گذشته توسط حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه در مراسم بزرگداشت شهدای بحرین در مسجد اعظم قم به زبان عربی قرائت شد بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

أَ فَحُكْمَ الْجاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْماً لِقَوْمٍ يُوقِنُون

‏(مائده، 50)

پس از آنکه مردم بحرین حقوق مشروع خود را به رهبری آیت الله شیخ عیسی قاسم مطالبه کردند، مسئولان آل خلیفه به تهمت زدن به رهبران دینی و مردمی روی آوردند و احکام قضایی ظالمانه ای علیه آنها صادر کردند و در این راستا برخی از آنها کشته و برخی زندانی و برخی سلب تابعیت و برخی از وطن خود تبعید و اخراج شدند و اکنون پس از سپری شدن چند سال شاهد صدور حکم ظالمانه دیگری مبتنی بر تهمت های ساختگی علیه شیخ عیسی قاسم هستیم که مربوط به مساله شرعی خمس می شود.

روشن است که خمس از احکام اسلامی است که همچون سایر احکام اسلامی در قرآن کریم (که بدون تردید هدایتگر پرهیزگاران است) به آن تصریح شده و فرموده است: «وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ‏ءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبى‏ وَ الْيَتامى‏ وَ الْمَساكينِ وَ ابْنِ السَّبيلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللَّهِ وَ ما أَنْزَلْنا عَلى‏ عَبْدِنا يَوْمَ الْفُرْقانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ وَ اللَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدير». از این رو صدور حکم علیه یک عالم دینی به خاطر عمل به حکم خمس چیزی نیست جز مخالفت با احکام الهی و قرآنی و آل خلیفه با این حکم ثابت کرد مصداق کسانی است که قرآن را پشت سر انداخته و به آن اعتنایی ندارند و مصداق این آیه است که فرمود: «الَّذينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضين»‏ و البته عاقبت کسانی که به کتاب خدا بی اعتنایی کنند و با احکام آن مخالفت کنند چیزی نیست جز خواری در دنیا و ذلت و عذاب دردناک در آخرت.

امروز برای تمام مسلمانان روشن شده که حمایت های آمریکا و صهیونیست ها از حاکمان منامه باعث شده آل خلیفه جرات پیدا کند در برابر احکام قرآن بایستد و احکامی ظالمانه علیه علما و عاملان به احکام قرآن صادر کند، اما چگونه حمایت های آمریکا و شیطان بزرگ برای آنها سودی خواهد داشت؟ آیا فراموش کرده اند قرآن کریم به آنها تذکر داده که شیطان چگونه دوستان خود را تنها می گذارد و در این زمینه می فرماید: «وَ قالَ الشَّيْطانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَ ما كانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لي‏ فَلا تَلُومُوني‏ وَ لُومُوا أَنْفُسَكُم‏».

انسان بصیر و عاقل می بیند، تاریخ آمریکا و غرب و صهیونیست ها سرشار از این خیانت ها است و بسیار اتفاق افتاده، آنها از دوستان و خادمان خود در میان دیکتاتورها و ملوک عرب دست کشیده اند و آنها را تنها رها کرده اند و اکنون شما نیز باید بدانید که شما نزد آمریکا از حاکمان پیش از خود گرانبها تر و عزیزتر نیستید «قُلْ سيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُجْرِمين»‏ و مطمئن باشید روزی که آمریکا به این نتیجه برسد که تاریخ مصرف شما تمام شده، شما را رها می کند و آن روز از کرده خود پشیمان می شوید و ما شما را نصیحت می کنیم که به قرآن بازگردید و مانع اجرای احکام قرآن نشوید و از فرجام کسانی که پیش از شما آمدند عبرت بگیرید.

همچنین شما را نصیحت می کنیم که به خواسته های مشروع مردم کشور خود توجه کنید؛ چراکه عزت از آنِ خداوند متعال است و کسانی جز خدا که شما به آنها دل بسته اید، نمی توانند شما  و خودشان را یاری کنند «وَ الَّذينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لا يَسْتَطيعُونَ نَصْرَكُمْ وَ لا أَنْفُسَهُمْ يَنْصُرُون»‏.

حوزه علمیه حکم منافقانه دادگاه علیه احکام الهی و آیات قرآن را محکوم می کند و «بَشِّرِ الْمُنافِقينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذاباً أَليما».

این حکم از سوی مسئولانی صادر شده که ادعای مسلمان بودن دارند، اما در عین حال با احکام اسلام دشمنی می کنند و به جای مؤمنان با کافران دوستی می کنند و عزت را نزد آنها جستجو می کنند و فراموش کرده اند که عزت نزد خداوند است و بس.

حوزه علمیه علاوه بر این، از ایستادگی و مقاومت شما ملت بحرین و استمرار شما در دفاع از خواسته های عادلانه ای که دارید تقدیر می کند و البته امروز شما از بزرگان دینی و احکام قرآن نیز حمایت می کنید و مصداق این آیه قرآن شده اید که فرمود: «تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُون»‏ و این آیه که فرمود: «يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ يُدْخِلْكُمْ جَنَّاتٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ وَ مَساكِنَ طَيِّبَةً في‏ جَنَّاتِ عَدْنٍ ذلِكَ الْفَوْزُ الْعَظيم»‏.

جنایت ها و بدعت های حاکمان بحرین در صدور حکم های قضایی علیه مجریان احکام قرآن چیزی نیست جز نشانه های پیروزی و یاری الهی علیه طاغیانی که آیات خدا را به سخره گرفته اند و علاوه بر این به شما مژده دیگری می دهیم که پیروزی و یاری الهی نزدیک است و شما را به صبر دعوت می کنیم و تاکید می کنیم که «وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَكيمٌ».

ما از علما و امت اسلامی و نهادهای دینی می خواهیم در برابر این بدعت بایستند و آن را محکوم کنند؛ چراکه سکوت در برابر آن جایز نیست و ممکن است در آینده دیکتاتورهای دیگری نیز بخواهند این گونه مانع اجرای احکام اسلامی بشوند.

همچنین از جامعه بین الملل به ویژه تمامی سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر می خواهیم موضع گیری های قاطعی در برابر این حکم ظالمانه داشته باشند.

حوزه علمیه – قم مقدس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha