شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کمپین «ساعت قرآنی» به منظور ترویج درک عمیق تر از قرآن در مالزی

حوزه/کمپین ساعت قرآنی که در مالزی برگزار شده، به هدف تشویق مسلمانان به روزانه حداقل یک ساعت تلاوت قرآن مجید و بکارگیری آموزه‌های قرآنی در زندگی روزمره است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thestar، یک کمپین قرآنی در مالزی به هدف افزایش درک مردم این کشور از قرآن آغاز به کار کرده است. مقر این کمپین با نام «ساعت قرآنی» قرار است در مسجد زین العابدین در پوتراجایا ، شهری در جنوب کوالالامپور پایتخت مالزی باشد. «بنیاد اخلاص امت» سازماندهی این کمپین را به عهده خواهد داشت. هدف این کمپین تشویق مسلمانان به تلاوت روزانه حداقل یک ساعت قرآن و به کار بردن آموزه‌های قرآنی در زندگی روزمره است.

حسام الدین یعقوب، موسس بنیاد اخلاص امت گفت: در این کمپین بیش از 10 هزار نفر شرکت کرده و قرآن مجید را تلاوت می‌کنند، و در دیگر فعالیت‌های مربوط به درک عمیق‌تر از کتاب دینی مسلمانان یعنی قرآن حضور خواهند داشت. ما می‌خواهیم مسلمانان را به تعامل بیشتر با قرآن مجید تشویق کنیم تا آن‌ها درک بهتری از قرآن به دست آورده و آن را در زندگی به کار بگیرند.

یعقوب در ادامه گفت: شعار امسال کمپین «ملت شفقت» نام خواهد داشت که این شعار ارتباط مستقیمی با جامعه چند قومیتی و چندمذهبی کشور مالزی دارد. قرآن مجید به وضوح بسیاری ارزش‌های اصیل چون شفقت، انصاف، مدارا و احترام متقابل را که مسلمانان بایستی آن‌ها را رعایت کنند دربردارد. اگر جامعه، مردم و رهبران سیاسی همگی حقیقتا این ارزش‌های قرآنی را درک کرده و به آن‌ها عمل کنند، ما یک ملت هماهنگ‌تر و بااستقامت‌تر خواهیم داشت.

وی افزود: بسیاری از مشکلات مسلمانان ناشی از درک ضعیف آنان از اسلام و آموزه‌های آن است. بعضی قرآن را تلاوت می‌کنند اما درکی از قرآن ندارند، دیگران قرآن را درک می‌کنند اما آموزه‌های حقیقی آن را در زندگی به کار نمی‌گیرند. ما بایستی قرآن بخوانیم، آن را درک کنیم و در زندگی روزمره نیز به کار بگیریم.

گردهمایی اصلی این کمپین قرار است به صورت زنده از تلویزیون این کشور پخش شده و همزمان نیز گردهمایی‌های تلاوت قرآن در مکان‌های مختلف در مالزی از جمله مساجد، اماکن مذهبی، کتابخانه ها، ادارات دولتی، شرکت‌های خصوصی، مدارس و موسسات آموزش عالی برگزار خواهند شد.

کمپین «ساعت قرآنی» برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود و پیش از این نیز به صورت وسیع‌تر به صورت یک کمپین بین المللی برگزار شده است. شکل جهانی این کمپین قرار است 31 آگوست 2017 در چندین کشور جهان برگزار گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha