شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم پرفیض دعای  عرفه در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ خطیب حوزوی تاکید کرد: یکی از کارهای بسیار خوب در دهه ولایت این است که بیعت عمومی با امام زمان(عج) داشته و در ترویج مساله ولایت به سهم خود بکوشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام میرزامحمدی ، عصر امروز طی سخنانی در مراسم پرشکوه دعای عرفه در مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که نعمت ولایت جزو اصلی ترین نعمات پروردگار است که امروز در اختیار ما قرار دارد، اظهار داشت: قوام و پایبندی و استمرار حیات شیعه به این است که در سایه گره خوردن عاشورا با مساله غدیر و مهدویت بتواند از ولایت دفاع کرده و در ترویج و نشر آموزه های مرتبط با آن بکوشد.

وی افزود: یکی از سنت های ارزشمند در دهه ولایت این است که ما با ولایت اهل بیت(ع) به خصوص امیرالمومنین (ع) بیعتی دوباره کرده و به خصوص عهد خود را با ولی عصر(عج) تجدید کنیم.

این سخنران و خطیب کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: ما نباید بگذاریم که بحث ولایت و غدیر خدای ناکرده در جامعه کمرنگ شود چرا که در سایه فراموشی غدیر بود که سیدالشهدا(ع) در کربلا با آن وضع به شهادت رسید و خاندان مطهر ایشان به اسارت دشمنان یزیدی رفتند.

وی با بیان این که در دهه ولایت باید در مسیر ترویج و نهادینه سازی شادی مطابق با آموزه های اهل بیت(ع) گام برداریم، گفت: ما باید بتوانیم شادی و نشاط را در چارچوب موازین دینی و بر اساس نگاه و خواست اهل بیت(ع) در جامعه تعریف کرده و در ترویج آن بکوشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha