پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 424994
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
گنبد حرم امام حسین

حوزه/ با مقاوم‌سازی ستون‌هاي اطراف گنبد حرم سيدالشهدا عليه‌السلام، عمليات ترفيع گنبد تا ۷ و نيم متر انجام می‌شود كه اين عمليات، حدود يك سال و نيم به طول خواهد انجاميد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه حج، نماينده ستاد بازسازي عتبات عاليات در كربلا با بيان خبر اجرایی شدن عملیات بالا بردن گنبد مطهر حرم امام حسین علیه السلام در آینده نزدیک گفت: وزن گنبد و سازه جديد، حدود 220 تن است و سازه‌های فلزی آن در شهر كرمان آماده شده است.

حجت‌الاسلام عليرضا منجزی با اشاره به طرح نهایی توسعه حرمين شريفين امام حسين عليه‌السلام و اباالفضل العباس عليه‌السلام افزود: قرار است اين طرح در يك محدوده 38 هكتاري اجرایی شود؛ منتها موانع و معارضي در اجرای آن وجود دارد كه كار به سختی پيش خواهد رفت.

وي با بيان اينكه در هر نقطه‌اي از مناطق پيراموني حرم با حفر 2 متر و 80 سانتي‌متر به آب مي‌رسيم، گفت: به همين خاطر 700 سبد بتنی در محدوده صحن عقيله بنی‌هاشم مورد استفاده قرار خواهد گرفت كه به‌كارگيری آن‌ها و ايجاد يك ديوار بتني، حدود 2 سال به طول خواهد انجاميد.

منجزی در ادامه به موضوع ترفيع گنبد حرم امام حسين عليه‌السلام اشاره كرد و گفت: اكنون بام حرم بسيار كوتاه است و لازم است تا گنبد، حدود 7 و نيم متر بالا برود. براي اين منظور، عمليات مقاوم‌سازی ستون‌ها از 5 متر پايين‌تر از كف شروع شده و اين ستون‌ها، لاغر اما مقاوم خواهند شد.

نماينده ستاد بازسازي عتبات عاليات در كربلا ادامه داد: فعاليت‌هايي كه اين ستاد در عتبات انجام مي‌دهد، بر مبنای حركت‌های عام‌المنفعه است و هر كاری فقط بايد در محدوده عتبه باشد. بنابراين فعاليت در طرح‌های اقتصادی، شرعاً برای ستاد بازسازی عتبات عاليات اشكال دارد و ما به اين حوزه‌ها مطلقاً ورود نخواهيم كرد.

وي كار كردن در اين حوزه را عاشقانه دانست و گفت: با تمام دشواري‌هاي موجود كه بر سر راه توسعه حرم‌هاي اهل‌بيت عليهم‌السلام در شهرهاي مختلف عراق وجود دارد، اما تابه‌حال نشده كه اين ستاد در اجرای طرح‌هايش لنگ مسائل مالي شده باشد.

منجزی با بيان اين‌كه درباره كار براي اهل‌بيت عليهم‌السلام از همه ظرفيت‌ها استفاده مي‌شود، اظهار داشت: مردم عراق و زائران ايراني، هر دو ـ سه ماه يك بار، تغييرات زيادی را به چشم مي‌بينند كه در بازسازی و توسعه اماكن زيارتي اتفاق مي‌افتد. اين پيشرفت‌ها به ويژه در مردم ايران انگيزه ايجاد مي‌كند تا هم براي كمك‌هاي مالي و هم در حوزه نيروی كاری و تخصصی با درخواست‌های مكرر مواجه شويم كه اعزام نيروی كار با ثبت‌نام و نوبت‌دهی مواجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha