دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس دانشگاه صدا و سیما با مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه بر لزوم راه اندازی مراکز و مؤسسات مختلف در عرصه دین و رسانه تأکید نمود و اظهار داشت: دانشگاه صدا و سیما باید در سطوح نخبگانی ورود نموده، به جریان سازی رسانه ای در حوزه های مختلفی دینی توجه جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صدا و سیما، از خدمات و تلاش همکاران این مجموعه که بازتاب های مثبتی در فضای حوزه داشته، تقدیر و تشکر نمود و در ادامه باتسلیت شهادت امام چهارم شیعیان گفت: امام سجاد(علیه السلام) حجت خداوند بر روی زمین بودند، درجات والایی را در درگاه الهی کسب نمودند؛ این امام همام قهرمان پیام رسانی و مدیریت پسا عاشورایی است؛ یکی از مهمترین عوامل ماندگاری عاشورا مهندسی پیام رسانی این واقعه است.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر این که پیام عاشورا در درون ماندگاری این حادثه تجلی یافته است، اظهار داشت: پیام رسانی عاشورا در درون ذات و هویت آن قرار دارد، که قهرمانش حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و امام سجاد(علیه السلام) هستند.

وی یادآور شد: علی رغم عوامل مزاحم و تهدیدات پیش روی واقعه عاشورا و دخالت های اموی برای تضعیف جلوه عاشورا، این اقدامات با شکست مواجه شدند که معمار این مهندسی امام سجاد(علیه السلام) بودند.

آیت الله اعرافی، دعا و نیایش گری را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی امام سجاد(علیه السلام) عنوان کرد و اذعان داشت: در دعا و نیایش بعد ذاتی اتصال با حضرت حق نهفته که شکوفایی جان و دل روح آدمی را به دنبال دارد.

وی به بعد دیگری از تجلی دعا اشاره نمود و یادآور شد: امام سجاد(علیه السلام) بعد دیگری از دعا را پیش بردند که در عین ایجاد اتصال با ذات اقدس الهی،  تبلور ادبیات معارفی دین بوده، توسعه ظرفیتی نیایش را به همراه دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: امام سجاد(علیه السلام) گنجایش ادبیات دعا را بالا بردند و دعا را از ارتباط صرف به سمت تجلی اندیشه های معارفی و دینی توامان با ارتباط الهی سوق دادند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رابطه با جایگاه هنر در زیست بشری اشاره نمود و اذعان داشت: با بلوغی که حوزه های علمیه پیدا کرده، نظام جامع هنر و رسانه مورد توجه این نهاد فاخر دینی بوده، راهبردهای آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی به رده بندی هنر در حوزه های علمیه اشاره نمود و اظهارداشت: آموزش های هنر و رسانه در متن برنامه های حوزه های علمیه ورود نموده، در نقشه جامع رشته های حوزوی از جایگاهی ارزشمند برخوردار شده است؛ امیدواریم ضمن بازتعریف بسیاری از رشته های علمی در حوزه های علمیه، قدم های مستحکمی را در راستای ارائه نگاه دین به حوزه های مختلف علمی برداریم.

عضو شورای عالی حوزه به بررسی طرح های مختلف حوزوی در دروس خارج فقه حوزه اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ضمن ورود فقه معاصر در متن درس های رسمی خارج فقه درون حوزه ای، باید ابعاد مختلف آن در فقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه بر لزوم راه اندازی مراکز و مؤسسات مختلف در عرصه دین و رسانه تأکید نمود و اظهار داشت: دانشگاه صدا و سیما باید در سطوح نخبگانی ورود نموده، به جریان سازی رسانه ای در حوزه های مختلفی دینی توجه جدی داشته باشد.

وی نیاز به تأسیس رشته های جدید رسانه ای بر اساس دانش های دینی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: حوزه علمیه و جامعة المصطفی به دستاوردهای قابل توجهی در حوزه دین و رسانه عرصه بین الملل دست یافته اند.

آیت الله اعرافی در پایان انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه صدا و سیما با مراکز و مؤسسات حوزوی فعال در عرصه رسانه را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: امیدواریم روز به روز شاهد رشد و اعتلای فعالیت های رسانه ای در حوزه دین و معارف الهی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha