چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: نظام اسلامی حلقه وصل به ملت های اسلامی و ملت‎های انسانی است و باید پیام قرآن و عترت را به تمام جوامع و ادیان مختلف ارایه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای توسعه فعالیتهای قرآنی استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت ایام عزای سیدالشهدا(ع) و اربعین حسینی(ع) گفت: ضمن تعظیم شعائر الهی، باید نسبت به آن هدفی که حضرت سیدالشهدا(ع) نسبت به آن قیام کردند کوشا باشیم که یکی از پیامهای حضرت، مساله انس با قرآن است.

وی افزود: اگر انسان بر جبل روح و جان خود قرآن کریم را حاکم کنیم و متصدع شویم بر خشیت الهی کارهای بسیاری باید انجام دهیم؛ تحقق حکومت الهی و نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از این رسالتها و پیامدهای خشیت در مقابل خداوند متعال است.

امام جمعه قم تصریح کرد: تا زمانی که مسلمانان متسمک به قرآن و عترت باشند، میتوانند به اهداف خود رسیده و حتی مکر دشمنان را به خود برگردانند؛ همچنانکه ایران اسلامی از زیر سلطه استکبار خارج شد و حتی کشور عراق و لبنان و یمن و سوریه نیز چین شرایطی پیداکردند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: نظام اسلامی حلقه وصل به ملت های اسلامی و ملتهای انسانی است و باید پیام قرآن و عترت را به تمام جوامع و ادیان مختلف ارایه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی بیان کرد: قرآن آمده است که منطق خود را به جهانیان ارایه دهد و این رسالت نیز بر عهده ما است و باید با همت عالی و قرآنی درآن راستا گام برداریم؛ تغییرات انسانی مقدرات آنها را شکل میدهد.

امام جمعه قم تصریح کرد: اگر بخواهیم قرآن به جایگاه اصلی خود در جامعه برگردد باید انگیزهها را رشد دهیم و متدها را بر اساس منویات قرآن و عترت به سوی اهداف سوق دهیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: قرآن کریم مهمترین فعالیت فرهنگی است که باید در کشور وجود داشته باشد زیرا این کار، در راس فعالیتهای نبوی بود؛ مساله قرآن فرا جناحی و فرامذهبی است و همگان را به خود جذب میکند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی بیان کرد: در عرصه فعالیتهای قرآنی باید سنتها را حفظ کرد ولی باید در قالبهای جدید الگوی قرآنی را به جامعه عرضه کرد؛ مباحث محتوایی و معرفتی جای خود دارد ولی در جلسات شورای سیاستگذاری ها باید فعالیتهای اجرایی مورد بحث قرار گیرد و ضمن انتقال تجربیات، از موازی کاری روی گردان شویم.

امام جمعه قم تصریح کرد: این جلسات جلسات مرتبط به بودجه نیست زیرا اگر صرفا همه مباحث به بودجه اختصاص یابد از برنامههای مهم دیگر غافل میشویم؛ مصوبات این جلسات نیز باید پیگیری شود تا مشکلات این عرصه به خوبی حل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha