پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نیمی از کانادایی‌ها اسلام‌هراس هستند

حوزه/تحقیقات جدیدی که توسط "آنگوس رید" در ماه اکتبر انجام شده و اخیرا منتشر شده، نشان داد که ۴۶% کانادایی‌ها اسلام‌هراس بوده، درحالی که تنها ۲۵% آن‌ها ملحدها، بی‌دین‌ها و سیک‌ها را خطری برای کشورشان متصور می‌شوند، ترویج اسلام را تاب نمی‌آورند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به نقل از vice، تحقیقات جدیدی در کانادا نشان داد که تقریبا نیمی از کانادایی‌ها اسلام‌هراس هستند.

یک نظرسنجی انجام شده توسط آنگوس رید در ماه اکتبر که اخیرا منتشر شده، نشان داد درحالی که کانادایی‌ها طرفدار مذاهب مسیحیت و یهودیت هستند، روند افزایشی گرایش به اسلام و غیره را در کشورشان دوست ندارند. طبق آمار نظرسنجی مذکور  46% کانادایی‌ها نظر خوشی نسبت به ترویج و گسترش اسلام در کشورشان ندارند، این درحالی است که تنها 25% آن‌ها نگران ترویج مکتب سیک‌ها یا  گسترش الحاد و بی‌دینی کامل هستند.

در مطلب ارائه شده در این نظرسنجی آمده است: به نظر می‌رسد نیمی از کانادایی‌ها نگرش منفی در خصوص اسلام نشان می‌دهند. و واکنش منفی آن‌ها نسبت به حضور مسلمانان در کشورشان دو برابر واکنش منفی است که نسبت به ملحدان، کافران و سیک‌ها نشان می‌دهند.

در ادامه این نظرسنجی آمده است: تقریبا یک چهارم پاسخ دهندگان «تنوع مذهبی» را یک شبکه منفی برای جامعه کانادا می‌دانند و 44% آن‌ها نیز آن را ترکیبی از منافع و معایب تلقی می‌کنند. در ادامه به نظر می‌رسد که مردم کانادا تا اندازه‌ای به دنبال لغو آزادی مذهبی باشند چرا که تنها 55% از پاسخ دهندگان نسبت به آزادی مذهبی نظر مثبتی داشتند.

نفوذ و گسترش اسلام در میان مردم

در این میان بسیاری از مصاحبه کنندگان کانادایی به نفوذ و گسترش اسلام در میان جوامع باور داشته و در پاسخ به این سئوال که: کدام مذهب بیشترین تاثیر و نفوذ را در میان مردم به دست آورده، تقریبا 65% آن‌ها معتقد بودند که رشد و نفوذ اسلام از دیگر مذاهب بیشتر بوده است.

در کل به نظر می‌رسد مردم کانادا به این باور رسیده‌اند که دو مذهب مسیحیت و یهودیت در حال رنگ باختن و بی‌اثر شدن در کشورشان هستند و به جای اینکه جویای علل واقعی این کم رنگ شدن باشند، ادیان پرطرفداری چون اسلام را مقصر می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha