پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی-نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بر نقش کلیدی رهبر معظم انقلاب در زمینه راهبری تحولات منطقه و نقش برآب شدن نقشه های دشمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی امشب درهمایش بزرگ طلاب بسیجی ، روحانیون و ائمه جماعات که در سالن همایش های مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد،‌بیان کرد:امام جماعت و دولت و مجلس و مداح و سخنران انقلابی می خواهیم که همه آنها به حوزه علمیه انقلابی بر می گردد، به لطف خدا بسیج اساتید حوزه های علمیه شکل گرفته است و درخواستی که از اساتید و مراجع داشتیم مورد موافقت قرار گرفت و در چهار مرکز حوزه علمیه قم و مشهد و اصفهان و تهران بسیج اساتید تشکیل شده است.

وی افزود: بیش از 150 هزار بسیجی طلبه در کشور وجود دارد که 50 درصد خواهر و 50 درصد را برادران شکل می دهند و منشا آثار بسیار خوبی هستند، در زلزله کرمانشاه بیش از 500 طلبه حضور داشتند که در تدفین زلزله زدگان که کار بسیار سختی است حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی بیان کرد: نقش دوم طلاب در کرمانشاه سرکشی به خانواده های زلزله زده بود و همچنین توزیع اقلام از دیگر اقدامات طلاب در زلزله کرمانشاه است که هنوز تداوم دارد، در آینده قرار است  هزار نفر از طلاب به آموزش های لازم مجهز شوند و مسائل مربوط به بحران های اجتماعی نظیر زلزله به آنها گفته شود تا در شرایط بحرانی از وجود آنها استفاده شود.

وی با اشاره به عجیب بودن وقایع اخیر منطقه گفت: این حوادث به حدی غیر قابل پیش بینی بود که ده سال پیش تصور چنین تحولاتی نیز نمی رفت.

وی با ذکر این مطلب که آمریکایی ها برای تسلط در منطقه استراتژیک و سازوکارهای مختلفی را طراحی کردند افزود:  جنگ مستقیم رویکرد اصلی آمریکایی ها بود؛ جنگ اول و دوم عراق و  جنگ افغانستان از جمله جنگ هایی بود که آمریکا به صورت مستقیم حمله کرد، اما بهره ای از این حرکت علنی جنگ مستقیم نبرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: آمریکا در سال 2008 از جنگ مستقیم به جنگ نیابتی روی آورد و حرکت زنجیره ای خود را برای شکل دهی به خاورمیانه بزرگ از لبنان آغاز کرد؛ آمریکا طرح جنگ نیابتی را از حزب الله آغاز کرد و اسرائیل به نیابت از آمریکا وارد جنگ با حزب الله شد و 33 روز حملات بسیار سنگینی علیه حزب الله انجام داد ، اگر حزب الله شکست می خورد حرکت بعدی سوریه و عراق و سپس ایران بود، اما استقامت و پایداری حزب الله بزرگ ترین نقشه آمریکا را خنثی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به این نکته که جنگ نیابتی بعدی آمریکا از غزه شکل گرفت تصریح کرد: در ادامه عربستان، ترکیه و قطر به نیابت از آمریکا به سوریه حمله کردند؛ آمریکا در جنگ های نیابتی ارتش عراق و سوریه و یمن و لیبی را از یکدیگر متلاشی کرد و هزینه های سنگینی را متحل کرد و مسلمانان بیگناهی کشته و آواره شدند.

وی گفت: سازماندهی جریان های وهابی، تکفیری و جریان تفکر افراطی توسط آمریکا انجام شد و به این وسیله تلاش کرد ملت های مسلمان را به جان یکدیگر بیندازد، ولی امروزه همه شاهد هستند که در سوره بسیج شکل گرفته است که از اهل سنت است، ولی آمریکا با تحریک شیعه افراطی فعالیت خود را دنبال می کند.

این کارشناس مسایل فرهنگی و سیاسی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در تحولات منطقه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به خوبی نقشه دشمنان را شناسایی و آن را بر آب کردند؛ امروز به خوبی می توانیم حضور در عراق و سوریه را در  درایت رهبر معظم انقلاب درک کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: امسال زائران اربعین حسینی بیش از 90 کشور جهان در این مراسم حضور یافتند که دارای پیام های بسیاری بود؛  حضور 20 میلیونی در مراسم اربعین حسینی مرهون خون شهدای مدافع حرم است که از جان و مال خود گذشتند و در این مسیر همه چیز خود را فدا کردند، مسئول بازسازی عتبات در دیداری به بنده گفت اگر مدافعان حرم نبودند داعش یک آجر از حرم امام حسین(ع) باقی نمی گذاشت.

وی با ذکر این مطلب که حاج قاسم سلیمانی در صحنه عملیات جنگ سوریه و عراق را مدیریت کرد بیان کرد: ایشان با تجمیع سرلشکرهای سوری آنها را علیه داعش بسیج کرد؛ نقش مقام معظم رهبری و راهبرد هوشمندانه ایشان در تحولات منطقه بسیار مهم است؛ بیش از 20 نفر از نیروهایی که در سوریه شهید شدند و در خط مقدم حضور داشتند از بازنشستگان سپاه بودند، این سرداران خدمت خود را کرده بودند، اما هنگامی که مشاهده کرده که مقام معظم رهبری به آنها احتیاج دارند به خط مقدم آمدند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حشد الشعی را تجربه بسیج و سپاه دانست و گفت: اگر این نیروی مردمی نبود موصل و کرکوک آزاد نمی شدند که این موضوع راهبرد جمهوری اسلامی درمنطقه است، چهارمین مولفه راهبرد هوشمندانه نظام اسلامی انتقال فرهنگ بسیجی است که همان کار برای رضای خدا است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی بیان کرد: عربستان قصد داشت ظرف یک ماه یمن را به دست بیاورد اما بیش از 2سال از حمله نیروهای آل سعود به یمن می گذرد و  تاکنون موفقیتی به دست نیاوردند که مقاومت نیروهای یمنی نشات گرفته از فرهنگ بسیجی است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم افزود:اگر سه عنصر ایمان و صبر و بصیرت در شما ایجاد شود، امدادهای غیبی نیز به کمک شما می آید، موشک ایران نبرد نابرابر را به نبرد نامتقارن تبدیل کرده است، یکی از مهم ترین راهبرهای جمهوری اسلامی تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی بیان کرد: مدیریت و رهبری هوشمندانه ایران توانست بزرگترین طرح آمریکا را با شکست روبرو بکند، تسلط بر سوریه و عراق و ایجاد ناامنی در ایران و عدم محوری ایران از جمله اهداف آمریکا بود که با شکست روبروشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: آمریکا تلاش زیادی کرد ایران محور نباشد؛ اما به کوری چشم دشمنان امروز ایران در تحولات منطقه نقش مهمی دارد و همه می دانند بدون حضور ایران موفق نمی شوند و بیش از هر زمانی جایگاه و نقش ایران بر همگان اثبات شد.

وی افزود: دمشق و بغداد در حال سقوط بودند و داعش تا نزدیکی نجف آمده بود اما به به طف خدا سوریه و عراق از وجود داعش پاک شد و در اختیار جبهه مقاومت قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی بیان کرد: دشمن می خواهد بین ماندن و حفظ آرمان ها یکی را انتخاب کنیم، ما نمی توانیم دست از آرمان های خود برداریم، در جریان مذاکرات و بی اعتمادی آمریکا بر همگان اثبات شد و از ابتدا مشخص بود جانیان بالفطره قابل اعتماد نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha