شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/همایش سبک زندگی اسلامی با موضوع «تعامل با همسر» در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اسفراین با حضور طلاب خواهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، همایش سبک زندگی اسلامی با موضوع «تعامل با همسر» صبح امروز به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اسفراین و با حضور طلاب خواهر برگزار شد.

مسئول عقیدتی سپاه ناحیه اسفراین در این همایش گفت: رفتارهای بین همسران دقیقاً مثل چراغ راهنمایی و رانندگی بوده که به رفتارهای سبز، رفتارهای زرد و رفتارهای قرمز تقسیم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد بخشایی با اشاره به رفتارهای سبز بین زوجین اظهار داشت: رفتارهای سبز یک همسر یعنی زمانی که از همسر خود حس مطلوبیت و رضایت‌بخش دارد، مانند آماده بودن غذا، آراستگی ظاهری و

وی با طرح این سؤال که در قبال رفتارهای سبز همسر چه رفتارهایی باید داشته باشیم؟ افزود: تحسین و  تشکر از جمله رفتارهایی است که می‌توانیم در قبال رفتارهای همسر انجام دهیم.

حجت‌الاسلام بخشایی با بیان اینکه بین تحسین و تشکر فرق وجود دارد، گفت: تحسین؛ یعنی در قبال کاری که تاکنون برای ما انجام نداده است و یا کار خاصی همسرمان برای ما انجام داده که تا بحال انجام نداده است یا همسر ما دارای صفات و ویژگی‌هایی است که ما آن صفات و ویژگی‌ها را می‌پسندیم مانند: قدبلند، خوش‌اخلاقی و خوش‌تیپی؛ و آن صفات و ویژگی‌ها برای من مطلوب است و ما آن را به زبان بیاوریم و تحسینش کنیم.

وی در توضیح تشکر از همسر افزود: مثلاً همسرمان برای ما کاری انجام داده است مانند هدیه خریدن، وظیفه ما این است که از او تشکر کنیم.

مسئول عقیدتی سپاه ناحیه اسفراین گفت: هر انسانی در وجود و در قلب خودش یک جام وجودی احساس دارد و باید مانند باتری تلفن همراه شارژ شود وگرنه در جای دیگر همسر انسان آن ظرف وجودیش را شارژ خواهد کرد، بنابراین باید همسر هر فردی مراقب شارژ محبت همسرش باشد.

وی تصریح کرد: اما رنگ دوم احساس رنگ زرد است، مثلاً رفتاری از همسر می‌بینیم که نه خلاف شرع است و نه خلاف قانون؛ ولی از رفتار همسرمان خوشمان نمی‌آید، مانند نگذاشتن کفش در جاکفشی یا لباس در جالباسی و پرت کردن در گوشه‌ای از منزل یا نشستن ظرف قبل از خواب.

حجت‌الاسلام بخشایی با بیان اینکه اما در قبال رفتارهای زرد باید چه کنیم؟ گفت: باید در قبال رفتارهای زرد همسر درک و سازگاری داشته باشیم.

وی در تعریف درک و سازگاری اظهار داشت: مثلاً یک فرش تازه خریدیم و یکی از اقوام پارچی از آب‌آلبالو را روی آن چپ می‌کند، رفتار ما زمانی که با آن صحنه مواجه می‌شویم چیست؟ اگر رفتار ما با تفکر عامل  باشد، سریع  فضا را مدیریت می‌کنیم حالا هرکس مقصر باشد و می‌گوییم چیزی نشده، و دیگر اینکه قهر نکردن در سازگاری خیلی مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha