دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 دستاوردهای جدید دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید دانشگاه مجازی المصطفی، عصر امروز با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید دانشگاه مجازی المصطفی با تبریک ایام ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، به بیان راهبردهای اصلی این دانشگاه در مسیر توسعه و پیشرفت پرداخت.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، روزآمدی و پایداری سامانه ها، شبکه ها و بسترهای ارتباطی و ارتقای سامانه های قبلی را نخستین راهبرد این دانشگاه برشمرد و گفت: در تولید و ارائه سامانه های جدید مرتبط با فعالیت های آموزش و پژوهشی در بستر ایمن و چابک، نقش محوری دانشگاه مجازی به عنوان ستاد میانی بخش آموزش مجازی جامعه المصطفی در نظر گرفته شده است.

وی، افزایش کیفیت در آموزش از طریق نظارت بیشتر بر تدریس، افزایش کلاس های آنلاین و تعاملی، اهتمام به رعایت آیین نامه های آموزشی، تقویت بانک سؤال ها و ... را موجب رضایت‌مندی و ارتقای علمی دانشجویان و ماندگاری بیشتر آنان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به ارتقای امور فرهنگی‌تربیتی و ایجاد تغییرات ساختاری و راهبردی ویژه توسط گروه های علمی تربیتی دانشگاه مجازی، ابراز داشت: در راهبردهای جدید دانشگاه مجازی المصطفی، عنایت ویژه‌ای به تولید محتوا و افزایش کیفیت آن با ایجاد کمیته های ویژه جهت بازبینی و نظارت بر تولید محتوای علمی با محوریت گروه های علمی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، تنوع در روش تولید محتوا و کاهش هزینه تولید با بهره گیری از روش های نوین را موجب افزایش سرعت و کیفیت کار و صرفه جویی چشمگیر در بخش تولید محتوای دانشگاه مجازی دانست.

وی با اشاره به افزایش تنوع رشته ای دانشگاه مجازی المصطفی، از راه اندازی و ارائه رشته های جدید فلسفه و عرفان، شیعه شناسی، مطالعات زنان و معارف اسلامی در زبان های مختلف در دوره های جدید این دانشگاه خبر داد و افزود: رونق و توسعه دوره های کوتاه مدت به صورت پودمانی و آزاد از دیگر راهبردهای دانشگاه مجازی المصطفی به شمار می آید که از تابستان تاکنون، نزدیک به 3 هزار نفر در سامانه کوتاه مدت ثبت‌نام کرده و بیش از هزار نفر به صورت ویژه در این دوره ها شرکت کردند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، نقش این دانشگاه در عرصه آموزش زبان فارسی را از ابعاد مختلف ویژه دانست و گفت: دانشگاه مجازی المصطفی به لحاظ تولیدات، فعالیت در مجامع علمی و تعداد مخاطبان که بیش از دو هزار نفر در دوره های آموزش زبان فارسی را شامل می شود، از مرجعیت علمی در میان مراکز همسو برخوردار است.

وی با اشاره به اعمال انضباط مالی، مدیریت هزینه ها و بهبود خدمات در بخش های مختلف دانشگاه مجازی المصطفی، از ایجاد دوره های آموزش زبان های عربی و انگلیسی با حضور تعداد قابل توجه ای از طلاب داخل و خارج کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، ارتباط با نهادهای هم‌سو همچون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزایش جذب دانشجویان، ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه و نیز تعامل و ارائه خدمات به بخش های مختلف المصطفی در زمینه توسعه آموزش مجازی را از دیگر دستاوردهای جدید دانشگاه مجازی المصطفی برشمرد.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، در پایان، دستاوردهای این دانشگاه را حاصل مشارکت مخلصانه کارکنان و استادان دانشگاه دانست و تصریح کرد: دانشگاه مجازی المصطفی نمادی از به کارگیری دانش آموختگان المصطفی است و هم اکنون مدیریت گروه‌های زبان‌های مختلف این دانشگاه توسط دانش آموختگان المصطفی صورت می گیرد.

گفتنی است: در ادامه این مراسم، ضمن معرفی سامانه ها و دوره های کوتاه مدت جدید دانشگاه مجازی المصطفی، از برخی دست اندرکاران و مجریان این طرح ها با اهدای جوایزی تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha