شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی به وحدت انسانی منجر می شود، اظهار داشت: اصل گفتمان های توحیدی، بر پایه زندگی مسالمت آمیز و حفظ حقوق تمام انسان‌ها استوار بوده است و رسیدن به وحدت انسانی یکی از ثمره های وحدت اسلامی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در وبینار وحدت و سیره در کلام حضرت محمد(ص) که در سالن جلسات دانشگاه مجازی المصطفی برگزار و به صورت هم‌زمان در فضای مجازی مخابره می شد، تصریح کرد: در بررسی سیره و گفتار پیامبر اکرم(ص) حفظ وحدت جامعه اسلامی از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ضمن اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) نور هدایت هستند و مخصوص دین و مذهب خاصی نیستند، بلکه این بزرگواران حلقه های وصل تمام امت اسلام هستند.

وی، اظهار مودت و محبت به اهل‌بیت را نخستین گام قدم نهادن در سیره نبوی دانست و یادآور شد: اطاعت از اهل‌بیت(ع) موجب نظم نظام امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و کدورت و دشمنی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام، تمام پیروزی ها و موفقیت های جهان اسلام را در قالب وحدت به منصه ظهور رساندند، اظهار داشت: اگر بخواهیم شاهد موفقیت های چشم گیری در جهان اسلام باشیم، باید با تمسک به سیره نبی مکرم اسلام(ص)، وحدت امت اسلامی را تقویت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه خداوند متعال، محبت را در عمق نفس آدمی خلق کرده است، یادآور شد: دشمنان الهی در گذرگاه های مختلف تاریخی به دنبال تغییر جایگاه دشمنی در میان برادران دینی هستند و گفتمان اختلاف را در میان جوامع اسلامی در دستور کار قرار داده اند.

وی با تأکید بر اینکه اصل در آموزه های اسلامی، وحدت امت اسلامی است، ابراز داشت: برای جلوگیری از تقویت و شکل گیری تمدن نوین اسلامی در عصر حاضر، به دنبال اختلاف افکنی میان مذاهب مختلف اسلامی هستند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، وحدت را اساس و اصول پایه های اعتقادی و فعالیتی برشمرد و اذعان داشت: بزرگنمایی گسل های مختلف اعتقادی، قومی و زبانی مسلمانان در مواجهه با اسلامیت، مهمترین دسیسه شوم دشمنان اسلام در گذرگاه های مختلف تاریخی بوده است و در این عصر، با توانی بیشتر پیگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، مبلغان تنفر از وحدت امت اسلامی را مزدوران دشمنان اسلام برشمرد و ابراز داشت: بیچارگی، عقب افتادگی و تضعیف قدرت جهان اسلام، تنها ثمره مقابله با وحدت امت اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی به وحدت انسانی منجر می شود، اظهار داشت: اصل گفتمان های توحیدی، بر پایه زندگی مسالمت آمیز و حفظ حقوق تمام انسان ها استوار بوده است و رسیدن به وحدت انسانی یکی از ثمره های وحدت اسلامی به شمار می رود.

وی با تأکید بر اینکه هدایت به عنوان دستوری الهی، هیچ گاه با دشمنی، تفرقه و کدورت حاصل نمی شود، اظهار داشت: اگر کسی دغدغه هدایت دارد باید همچون سیره اهل‌بیت(ع) با مودت، محبت و وحدت به صورت مقوله ای خیرخواهانه با دیگران مواجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در پایان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا وحدت اسلامی تعمیق و گسترش یابد، خاطرنشان کرد: همه امت اسلام اعم از شیعه و سنی باید دست در دست هم در راستای شکل گیری و تعمیق وحدت امت اسلامی قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha