شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه شهرستان اردکان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی وحدت در مقابل دشمنی مشترک یعنی آمریکا و صهیونیسم است، گفت: کسانی که با اصل اسلام دشمن هستند، برایشان شیعه و سنی تفاوتی ندارد و با هر دوی اینها مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام حمید کمالی اردکانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان که به همراه امام جمعه این شهرستان در مسجد مهمانشهر با اهل تسنن دیدار و گفت و گو کردند، با تاکید بر وحدت شیعه و سنی، اظهار داشت: معنای وحدت، شیعه شدن اهل تسنن نیست همانطور که معنای وحدت کنار گذاشتن اصول و فروع مذهبی نیست.

وی با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی وحدت در مقابل دشمن مشترک یعنی آمریکا و صهیونیسم است، گفت: کسانی که با اصل اسلام دشمن هستند، برایشان شیعه و سنی تفاوتی ندارد و با هر دوی اینها مشکل دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان خاطر نشان کرد: این جبهه واحد وقتی محقق می شود که بر مشترکات همدیگر تاکید کنیم و به مقدسات هم توهین نکنیم به نظرات و اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: ممکن است در میان تشیع افرادی دست به توهین یا بی احترامی بزنند ولی نباید این را به پای عموم شیعه گذاشت همانطور که ممکن است در میان اهل تسنن کسانی شیعه را تکفیر نمایند ولی نباید این عقیده باطل را به نام تمامی اهل تسنن دانست.

گفتنی است در پایان این مراسم از طرف بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق علیه السلام، تابلویی مزین به حدیثی از پیامبر اسلام(ص)، به امام جماعت مسجد اهل تسنن اهدا شد.

انتهای پیام313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha