پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علیرضا تراشیون

حوزه/ کارشناس تربیتی گفت: «دانش»، «تجربه» و «تمرین» سه راهکار رسیدن به مهارت های زندگی است و باید افراد با تمرین مهارت ها به تجربه ای مطمئن و موفق برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون کارشناس مسایل تربیتی، ظهر امروز در جمع خانواده های طلاب همدانی، در سلسله نشست های اخلاقی تربیتی حوزه علمیه همدان گفت: بخش زیادی از مشکلات خانواده ها به علت تفاوت در تربیت، ویژگی ها و نیاز ها است.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: مرد باید از روحیه زن آگاه شود و نباید به ظرافت های زنانه، تجمل گرایی بگوید. مرد اگر روحیه زن را به خوبی بشناسد بسیاری از مشکلات خانواده ها حل می شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه مرد به همسر خود در زندگی مشترک، خاطرنشان کرد: آقایان بدانند که عدم توجه به نیاز ها همسر سبب بروز ناهنجاری در زندگی مشترک خواهد شد.

حجت الاسلام تراشیون افزود: مساله پوشش ظاهری در منزل برای همسران از نیاز های ضروری به شمار می رود، از این رو همسران باید با ظاهری مناسب در خانه و در کنار همسر خود حاضر شوند.

این کارشناس مسایل تربیتی تصریح کرد: نباید انسان ها تکیه به علم و دانش خود داشته باشند، اگر فردی بزرگ ترین دانشمند باشد، اما مهارت های زندگی را نیاموخته باشد به مشکل خواهد خورد.

وی در ادامه تصریح کرد: «دانش»، «تجربه» و «تمرین» سه راهکار رسیدن به مهارت های زندگی است و باید افراد با تمرین مهارت ها به تجربه ای مطمئن و موفق برسند.

حجت الاسلام تراشیون یادآور شد: زندگی مشترک به مثابه رانندگی است، زمانی یک راننده با مهارت می شود که تمرین مهارت های رانندگی را به خوبی انجام داده باشد.

وی در پایان گفت: بدبینی یکی از مشکلات اخلاقی به شمار می رود، همسران باید قبل از تبدیل سوء تفاهم به بدبینی، با همدیگر صحبت کنند و مشکلات را کنار بزنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha