جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود صفی زاده

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: زنده شدن دلهای مرده، صیقل خوردن قلب های زنگار زده، آسان شدن ترک گناه، اطمینان و آرامش قلب، رفع اضطراب و وحشت تامین امنیت اخلاقی و روانی جامعه، تنها بخشی از آثار انس با قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مرحله استانی مسابقه قرائت قرآن کریم شامگاه پنجشنبه با حضور بانوان طلبه استان کردستان، به میزبانی مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام محمود صفی زاده؛ مدیرحوزه علمیه خواهران، در افتتاحیه این مسابقه قرآنی، با اشاره به این که ما نسبت به قرآن کریم چند وظیفه داریم، گفت: از خود قرآن و احادیث و روایات معصومین (ع) استفاده می شود که ما سه وظیفه نسبت به قرآن داریم یا به عبارت دیگر ما سه رویکرد باید نسبت به قرآن کریم داشته باشیم، یکی بحث قرائت است، دیگری بحث ترتیل و تدبر و یکی هم بحث تمسک است.

وی ادامه داد: اولین رویکرد و وظیفه این است که قرآن را فرا بگیریم؛ فراگیری قرآن کریم نقطه آغاز قرائت کلام الهی است، بعد از این که قرائت قرآن را یاد فراگرفتیم، آن را به دیگران یاد بدهیم. هیچ بهانه و عذری نباید باعث شود که ما از انس با قرآن کریم دست برداریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان، تلاوت را یک مرحله انس با قرآن دانست و افزود:  روزانه باید حداقل 50 آیه از قرآن تلاوت شود که احتمالا وظیفه ما طلبه ها بیشتر از این مقدار است.

حجت الاسلام صفی زاده ادامه داد: زنده شدن دلهای مرده، صیقل خوردن قلبهای زنگار زده، آسان شدن ترک گناه، اطمینان و آرامش قلب، رفع اضطراب و وحشت، تامین امنیت اخلاقی و روانی جامعه تنها بخشی از آثار انس با قرآن کریم است. بر اساس روایاتی که از معصومین (ع)رسیده است این رویکرد و وظیفه اول ما نسبت به قرآن می باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان خاطرنشان کرد: رویکرد دوم اینکه ما به عنوان یک طلبه نباید رابطه خود با قرآن کریم را فقط تلاوت آن بدانیم، بلکه باید سعی کنیم قرآن را بفهمیم. یک گام جلوتر فهم معانی و مفاهیم تدبر در قرآن کریم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha