پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویری از نمایشگاه کتاب قم

حوزه/ مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین از برگزاری این نمایشگاه به مدت ده روز از ۲۵ بهمن تا ۵ اسفند در مصلای قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمود حسینی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری به بهانه برپایی این نمایشگاه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: همزمان با این نمایشگا، سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم نیز در مصلی قدس برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در قم و حضور علما و شخصیت های فرهیخته و حوزه علمیه ، توانمندی ناشران حوزوی و دینی در این کلانشهر مذهبی بسیار بالاست ، ضمن آن که دبیرخانه دایمی آن نیز تشکیل شده تا هر ساله شاهد برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب دین در قم باشیم.

مدیر عامل شرکت تعاونی ناشران استان قم همچنین بیان داشت: در این دوره از نمایشگاه ناشرانی از کشورهای لبنان ، سوریه ، عراق، اردن و نیز کتاب هایی از کشورهای عربستان ، مصر و امارات حضور دارند.

وی اضافه کرد: تعداد کل ناشران در این نمایشگاه 195 ناشر است که با احتساب 87 نمایندگی در مجموع 282 ناشر در این آوردگاه مهم فرهنگی حاضر خواهند شد.

حسینی با اشاره به این که اکثر کتاب ها آثار تولیدی سال 2012 میلادی به بعد است، گفت: در پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین 45 هزار و 179 عنوان کتاب عرضه و ارایه می شود که البته احتمال افزایش کتاب ها و تعداد ناشران نیز وجود دارد

وی همچنین در خصوص برنامه های جنبی این نمایشگاه ابراز داشت: در مدت ده روزی که نمایشگاه دایر است، هر روز حداقل دو نشست فنی و تخصصی و یا رونمایی کتاب با حضور فرهیختگان و مراکز حوزوی و پژوهشی در قم برگزار می شود.

مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین گفت: مساحت نمایشگاه در مجموع حدود 13 هزار متر مربع است که حدود 450 غرفه در آن دایر می شود که البته ما نیازمند فضای بیشتری بودیم اما متاسفانه مکانی به غیر از مصلی در این باره پیدا نکردیم که مناسب برپایی این نمایشگاه به همراه نمایشگاه استانی کتاب باشد.

وی یادآور شد: در بخش مربوط به نمایشگاه کتاب دین ، 25 هزار عنوان کتاب مربوط به ناشران داخلی است ، ضمن آن که 75 ناشر از کشورهای عربی به عنوان مهمان ما در نمایشگاه حضور دارند و کتب آن ها هم اکنون در گمرک در حال ترخیص شدن می باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha