پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/ دومین بزرگداشت علمای شهر آبادان

حوزه/ مراسم بزرگداشت علمای مجاهد شهر آبادان با حضور آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام ابراهیم صادقی در پنجمین جلسه عمومی مجمع  طلاب و فضلای آبادان و بزرگداشت علمای این شهر و در سالگرد رحلت عالم متقی عبدالرسول قائمی که همزمان با سالگرد شب وفات حضرت فاطمه ام البنین سلام الله علیها در قم برگزار شد،بابیان اینکه خدا انسان را خلق کرده تا بتواند در کنار انبیاء الهی و قوانین و عقل به کمال و سعادت برسد، گفت: اگر کسی مطیع دین و دستورات دین باشد، هرگز گمراه نخواهد شد.

سخنران این مراسم با بیان اینکه صحابه، تابعین و  علمای ربانی و فقیهان جانشینان و ارثان انبیاء الهی و امامان معصوم(ع) برای ابلاغ و ترویج دین می باشند، افزود: این دین به راحتی بدست نیامده که بخواهد به راحتی از دست برود.

وی بابیان اینکه درس و علم آموزی روحانیت مقدمه برای انذار و هجرت به شهرها برای تبلیغ است، گفت: یکی از مکانهای که علما برای هجرت و برای تبلیغ دین رفته اند، شهر آبادن است.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه حضور انگلیسی ها در آبادن باعث مدرنیته شدن این شهر شده، اظهار داشت: آبادن اول با حضور علما شهر سنتی بوده، اما با حضور انگلیسی ها تبدیل به شهر مدرنیته شده است و آسیب های هم در این مسئله دیده است.

سخنران این مراسم با بیان اینکه در زمان انگلیسی ها در آبادان، این شهر، گرفتار انحرافات اخلاقی، ارزشی و انحرافات دینی شده بود، عنوان کرد: اما بعد از حضور شخصیت هایی چون مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی و سایر علما این شهر حیات دوباره ای پیدا کرد.

وی افزود: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی با حضور خود در شهر آبادان خدمات زیادی مانند ساخت مسجد در جای جای آبادان، حوزه علمیه و ده ها خدمت دیگر کرده بود.

حجت الاسلام صادقی گفت: در آبادان علما در مقابل انگلیسی ها خوش کردند و توانستند جبهه فرهنگی واحد و قوی در مقابل دشمن شکل دهند.

سخنران این مراسم عنوان کرد: از ویژگی های آن عالم و علمای ربانی دیگر، این بود با وجود انواع موانع، ولی طوری دین را در شهر آبادان تبلیغ کردند که دشمن نتواند جایی در این شهر داشته باشد.

وی افزود: علما برای تبلیغ دین، سرسخت و مقاوم، شجاع و مجاهد و ایثار گر بودند و با وجود مشکلات لحظه ای عقب نشینی نکردند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha