چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
مد یر حوزه علمیه قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: افتخار روحانیت در طول ده‌ها و بلکه صدها سال این بوده که همواره در خدمت به اهداف مقدس دین و نیز خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده و همیشه در خط مقدم خدمت به دین و مردم قرار داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین، امروز در دیدار با حجت الاسلام علیخانی مسئول دبیرخانه گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه کشور، اظهار داشت: در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها طلاب حوزه‌های علمیه و روحانیت با احساس مسئولیت وارد میدان جهاد شدند، چرا که این سربازان حضرت ولی عصر(عج) و روحانیون از مردم، با مردم و برای مردم بوده و خواهند پود، لذا امروز طلاب و روحانیت نقش مهمی در مسئله جهاد تبیین و ارتباط موثر با نسل جدید و نوجوان جامعه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: در همان روزهای نخست شیوع ویروس منحوس کرونا که نگرانی و ترس و واهمه بسیاری را در برگرفته بود، این طلاب حوزه علمیه استان قزوین و روحانیون جهادی بودند که به خصوص در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی وارد عرصه شدند و بدون چشم داشت و مخلصانه به خدمت رسانی پرداختند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: خدمات گسترده طلاب و روحانیون جهادی در این زمینه و دیگر عرصه‌های مقابله با کرونا و به ویژه رزمایش بزرگ کمک و همدلی مؤمنانه در تاریخ کشور ما ماندگار شد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: افتخار روحانیت در طول ده‌ها و بلکه صدها سال این بوده که همواره در خدمت به اهداف مقدس دین و نیز خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده و همیشه در خط مقدم خدمت به دین و مردم قرار داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: روحانیون به عنوان افراد دلسوز، علاوه بر اینکه بنیان‌های دینی، اخلاقی و اعتقادی مردم را تقویت کرده‌اند، تلاش‌های جدی و اثرگذاری در مسیر رفع مشکلات و نیازهای فرهنگی جامعه داشته و دارند.

وی ابراز کرد: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین گروه‌ها را می‌توان گروه‌های جهادی طلاب در کشور نامید که این گروه‌ها با توجه به اهمیت و نیازهای کشور به صورت خودجوش و آتش به اختیار در میدان بوده‌اند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: در حوادث طبیعی و غیرطبیعی همواره نقش گروه‌های جهادی طلاب بسیار پررنگ بوده، به گونه‌ای که در زلزله‌ها و سیل طلاب و حوزویان کنار مردم خوش درخشیدند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha