چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به روایتی حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و گفت: حرم نورانی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از مکان‌های عالی برای ارتباط با امام‌زمان (عج) است. کسانی که برای ایجاد ارتباط و تشرف خدمت امام‌زمان (عج) به حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها متوسل شدند، حضور در حرم این بانوی مکرم را بسیار مؤثر و راهگشا یافتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به بخش‌هایی از زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با بیان این که تمام فرازهای این زیارت‌نامه دررابطه‌با اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌صورت خطاب بیان شده است، اظهار داشت: در این زیارت‌نامه بحث معرفت نسبت به ائمه اطهار علیهم السلام مطرح شده، بعد از فرازهای سلام به حضرت معصومه سلام الله علیها، دختر امام، خواهر امام و عمه امام بودن بیان شده که این مهم نسبت به مطالب بعدی زیارت نامه موضوعیت پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: در فرازهای پایانی زیارت نامه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ضمن تأکید بر لزوم تقرب به خدا، بر اهمیت معرفت و محبت نسبت به ولایت تصریح و در سه قسمت ما را به وجود نازنین امام زمان (عج) توجه داده است؛ معرفت یکی از امور بسیار مهم در کسب توفیقات بوده، اگر انسان در امور عبادی معرفت داشته باشد، درجات سلوکی را بهتر طی می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مومنی به روایتی از امام صادق علیه السلام در رابطه با افضل و اوجب فرائض اشاره نمود و اظهار داشت: شناخت و معرفت نسبت به ذات اقدس الهی بالاترین فرائض است و تمام آسیب‌های اجتماعی اعم از استرس‌ها، اضطراب، تشویش خاطر و… ریشه در عدم معرفت نسبت به خدا دارد.

وی افزود: باید اقرار کنیم خدا رب و خالق ماست و نازل‌ترین حد معرفت نسبت به خدا این است که هیچ کس جز او را خدا ندانیم و تنها خدا را بزرگ ببینیم؛ هرکسی خدا را بزرگ دید غیر خدا را بی مقدار، حقیر و کوچک می‌یابد، چرا که دست خدا بالای همه دست هاست.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر، امید به غیر را شرک خفی توصیف و با تاکید بر این که هرکسی را در کنار خدا قرار دهیم، گره در کار ایجاد خواهد کرد، ابراز داشت: همواره باید توجه داشته باشیم که خداوند وجودی دارد که از بین نمی‌رود و همواره شنوا، بینا و تواناست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مومنی در تبیین ادامه روایت امام صادق علیه السلام، معرفت نسبت به رسول الله صلی الله علیه و آله را بسیار مهم و از افضل فرائض دانست و ابراز داشت: اقرار نه تنها باید به زبان بلکه باید با قلب و تمام وجود باشد، چرا که این اقرار اقرار به نبوت و تصریح بر این نکته است که تمامی اوامر و نواهی پیامبر از طرف خداست.

وی بر اهمیت معرفت به امام در تمام سختی‌ها و آسانی‌ها تاکید و امام زمان (عج) را بهترین دوست و رفیق انسان مومن دانست و اظهار داشت: اگر با دوست و رفیق و آشنا درد دل می‌کنی، بدان امام زمان (عج) بهترین دوست و رفیق است؛ و مضجع شریف اهل بیت علیهم السلام به ویژه حرم نورانی فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها بهترین مکان‌ها برای ایجاد ارتباط با امام زمان (عج) هستند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت نازل‌ترین مرحله معرفت نسبت به امام را هم سنگ دانستن ایشان با پیامبر دانست و با تاکید بر این که تنها فرق امام و پیامبر در نبوت است، خاطرنشان کرد: امام وارث پیامبر بوده، اطاعت از او اطاعت از رسول الله صلی الله علیه و آله و اطاعت از خداست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مومنی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت رزق ولایت، رزق زیارت و رزق حب اهل بیت علیهم السلام تصریح و با بیان این که بر همه شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام لازم است تا از تمام جهات ظاهری و رفتاری به گونه ای رفتار کنند که مایه افتخار امام علیه السلام باشند، خاطرنشان کرد: حرم نورانی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از مکان‌های عالی برای ارتباط با امام زمان (عج) است. کسانی که برای ایجاد ارتباط و تشرف خدمت حضرت متوسل حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها شدند، سفارش این بانوی مکرم را بسیار موثر و راهگشا یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha