پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خیام حسین نقوی

حوزه/ در واکنش به کشتار اخیر مردم هزاره شیعه کویته رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان خواستار پیگیری فوری اوضاع وخیم شهر کویته از سوی فرمانده ارتش و رئیس دادگاه عالی این کشور شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»؛ در واکنش به کشتار اخیر مردم هزاره شیعه کویته رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان خواستار پیگیری فوری اوضاع وخیم این شهر از فرمانده ارتش و رئیس دادگاه عالی این کشور شدند.

دشمن میخواهد کویته را مثل سوریه کند

سید فضل آغا عضو ارشد جمعیت علماء اسلام پاکستان کشتار مردم کویته را سازش دشمن دانست و گفت: دشمن میخواهد با این اتفاقات مردم کویته را درگیر اختلاف فرقه ای کنند و شهر کویته را مانند کشور سوریه درست کند، مردم هزاره شیعه باید با سازمان های امنیتی همکاری کرده و هدف پلید دشمن را شکست دهند.

 

تامین امنیت مردم اولین وظیفه حکومت است، باید درمورد اوضاع وخیم کویته پیگیری شود

حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان هم در واکنش به نا امنی و کشتار مردم کویته گفت: ادامه کشتار مردم بی گناه شهر کویته بسیار نگران کننده است. در روز گذشته هم در جاده افغانی دو نفر از شهروندان کویته به دست تکفیرها کشته شدند، تامین امنیت مردم اولین وظیفه حکومت است، باید درمورد اوضاع وخیم کویته پیگیری شود

وی کشتار مردم کویته را علامت سوال بزرگی در برابر سازمان های امنیتی و دولتی دانست و گفت: دولت باید عاملان اصلی این کشتار را از بین ببرد. قتل یک شهروند پاکستانی مانند قتل یک ملت است. من از سازمان های امنیتی و دولت سوال می کنم این ترویست ها از کجا می آید؟ و زیر نظر چه کسی فعالیت ترویستی را انجام می دهد؟ آیا این سازمان ترویستی اینقدر قوی است که با وجود ارتش و پلیس در شهرهای مانند دیره اسماعیل خان و کویته فعالیت تروریستی انجام می دهد و فرار می کنند و  سازمان های امنیتی ما نمی تواند آنها را دستگیر کند.

وی افزود: تروریست ها دشمن انسانیت بوده هیچ مذهبی ندارند، این دشمن انسانیت همه را می کشد، با یک توطئه دارند امنیت کشور را بهم می زند و ما باید جلو این سازش را بگیریم.

 

در کشتار مردم هزاره شیعه کویته داعش دست دارد

حجت الاسلام والمسلمین راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان هم کشتار مردم کویته را کار گروهک داعش و «راء» سازمان اطلاعتی هند دانست و گفت: در بهم زدن امنیت بلوچستان و کشتار مردم میهن دوست هزاره شیعی گروهگ داعش و «راء» سازمان اطلاعتی هند دست دارد، کشتار روزانه مردم کویته و عدم دستگیری عاملان اصلی آن بسیار نگران کننده است.

وی افزود: ما با اظهار همدردی با خانوادهای شهدا از رئیس دادگاه عالی میخواهیم که شخصا این مسئله حساس را پیگیری کند.

 

اعلام اعتصاب غذای زن شیعه در اعتراض به کشتار مردم هزاره کویته

جلیله حیدر زن فعال سیاسی و اجتماعی هزاره در اعتراض به کشتار مردم بی گناه هزاره کویته اعلام کرد: هر روز از قوم و همشهری های ما دو سه نفر رو می کشند و هیچ کس به داد ما نمی رسند من اعلام می کنم که در اعتراض به کشتار و عدم توجه دولت، ارتش، قوه قضایه و رسانه های پاکستان تا دم مرگ اعتصاب غذا خواهم کرد.

 

ملت تشیع در پاکستان همیشه الگو صبر و استقامت بوده است

خیام نقوی دبیر سازمان دانشجویان امامیه پاکستان هم کشتار مردم کویته را غفلت سازمان های امنتی این کشور دانست و گفت: ملت تشیع در پاکستان همیشه الگو صبر و استقامت بوده است، مردم بخاطر این که شیعه باشند کشته میشوند و هیچ کس هم به داد آنها نمیرسد. این مسئله بسیار نگران کننده است

وی افزود: وقتی دولت بجای مباررزه با ترویست هایی که دشمن اسلام و کشور بوده آنها را دعوت به مذاکره کند نتیجه همین می شود. دولت باید در سیاست خود تجدید نظر کند.

دولت بلوچستان در جلوگیری از کشتار مردم کویته عملا ناموفق است

محمد دائود آغا رئیس سازمان شیعه کنفرانس بلوچستان هم گفت: دولت در خواب غفلت است و در شهر کویته هر روز یک نفر کشته می شود و شهر کویته با خون ملت جعفریه رنگین شده است.

وی افزود: دولت مرکزی پاکستان و دولت ایالتی بلوچستان و سازمان های امنیتی پاکستان در جلوگیری از کشتار مردم کویته عملا ناموفق شده است، ما از دولت میخواهیم که عاملان اصلی را دستگیر کند و قاتلانی که قبلا دستگیر شده اند را هم فوری مجازات کنند.

عاقبت ظالم دردناک خواهد شد

حاجی محمد امین عطاری عضوی مجلس شورای دعوت اسلامی هم گفت: عاقبت ظلم وظالم درناک و سخت خواهد شد، در دنیا هر چقدر ظلم کنیم و بی خوف بگردیم در روز قیامت باید حساب پس بدهیم.

 

ملّت تشیّع به جرم وطن دوستی مورد ظلم قرار می گیرند

 

کشتار شیعیان کویته را بسیار نگران کننده دانست و گفت: علیرغم ادعاهای بلند حکومت مراکز تربیتی و جنگی و داعش در بلوچستان فعال هستند، ملّت تشیّع به جرم وطن دوستی مورد ظلم قرار می گیرند. مؤمنین دیره اسماعیل خان و کویته تنها نیستند همه ملّت درد و اندوه آنان را درک می کنند.

او در ادامه گفت: رئیس دادگاه عالی کشور شخصا به نسل کشی شیعیان هزاره در کوئته رسیدگی کنند. در کشور از یک سو شیعیان کشته می شوند و از سوی دیگر مأموران امنیتی محافظین شخصیت ها را پس میگیرند و این اقدام باعث تأسّف است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha