جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ اعضای هیئت رئیسه هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شب گذشته تشکیل جلسه دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جلسه اعضای هیئت رئیسه هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، شامگاه دوشنبه با حضور حجج اسلام و المسلمین سیداکبر حسینی نژاد، سیدجلال رضوی مهر، سیدعلیرضا تکیه ای و عباس رضوانی نسب در قم برگزار شد.

براساس این گزارش، در این جلسه برخی از موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به نزدیک شدن ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان و اعضای روحانیان به تبلیغ و همچنین پایان یافتن سال تحصیلی و تعطیلات دروس حوزه، قرار شد که سومین جلسه مجمع هفته آینده برگزار شود.

براساس مصوبه این جلسه قرار شد، سومین جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، شامگاه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شود.

این گزارش می افزاید، در سومین جلسه مجمع عمومی موضوع تعیین اعضای کمیسون های مجمع مورد بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است: دومین جلسه اعضای هیئت رییسه مجمع نمایندگان طلاب، هفته گذشته در قم برگزار شد.

خاطرنشان می شود:  مجمع طلاب دارای 13 کمیسون شامل  تشكيلات و مديريت، آموزش، اخلاق و تربيت، تبليغات، تحقيقات علمي، تحقيق و بررسي، گزينش و جذب، بسيج و آمادگي دفاعي، مالي و اقتصادي، حوزه و دانشگاه، سیاسی، پيگيري رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و كميسيون طرح و برنامه است.

 اعضاء كميسيون سياسي را هيئت رئيسه و مسئولان كميسيون‌هاي دائمی، موقت و ويژه تشكيل مي‌دهند.

 هيئت رئيسه موظف است به منظور دست‌يابي به اهداف تعيين شده در فصل دوم اساسنامه با استناد به ماده 20 اساسنامه ، حداكثر ظرف مدت يك ماه اعضاي كميسيون‌ها را بر حسب سوابق و تخصص و اولويّت تعيين شده توسط نماينده، مشخص و به مجمع عمومي اعلام کند.

 تعداد اعضاي هر كميسيون حداقل  7 درصد از کل نمایندگان منتخب است.

در صورتي كه كميسيوني متقاضي كافي نداشته باشد، هيأت رئيسه مي‌تواند با توجه به مفاد ماده 10 نسبت به تكميل آن اقدام کند.

هر يك از نمايندگان ملزم به عضويت در يكي از كميسيون‌هاي دائمي هستند.اعضاي هيأت رئيسه مجمع نمي‌توانند عضو کمیسیونهای دائمی باشند.

هر نماينده مي‌تواند بدون داشتن حق رأي، در بيش از يك كميسيون عضويت داشته باشد.هر نماینده می‌تواند علاوه بر عضویت در کمیسیون‌های دائمی در یکی از کمیسیون‌های ویژه و غیر دائمی باحق رأی عضو باشد.

دوره كميسيون‌ها دو ساله است و انتخاب اعضاي كميسيون‌ها هر دو سال تجديد خواهد شد.

تغيير عضويت در كميسيون‌ها منوط به درخواست كتبي، مستدلّ و موافقت هيأت رئيسه است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha