پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: هدف از فعالیت مجمع تقریب مذاهب اسلامی باید برطرف کردن موانع رسیدن افراد به حقیقت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب، شب قدر را قلب ماه رمضان دانست و اظهار داشت: ما برای بهره‌مندی حداکثری از شب‌های قدر، باید از روزها پیش خود را برای این شب باعزت آماده کنیم تا دعاهای خوب و مناسبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری داشته باشیم.
وی به تقارن ارتحال امام خمینی(ره) و شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: این تقارن باید برای بهره‌برداری، تنوع و تذکر برای همگان مدنظر باشد.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اهداف مجموعه تقریب و مذاهب را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: از جمله اهدافی که مجمع تقریب مذاهب دنبال می‌کند، روشن شدن حق و ناحق و مبانی دینی است.
وی به داستان حضرت ابراهیم علیه‌السلام اشاره و خاطرنشان کرد: نگاه ما باید همانند نگاه حضرت ابراهیم(ع) باشد، چراکه وقتی حضرت با افراد جویای حق اما منحرف روبه‌رو شد، ستایش خود را از ستاره آغاز کرد و با این کار به آن‌ها نشان داد که ستارگان ارزش پرستش را ندارند و به این وسیله آن‌ها را به حقیقت دعوت کرد، هدف از تقریب مذاهب نیز چنین باشد و موانع رسیدن افراد به‌حق را برطرف سازد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی فعالیت در راستای کسب رضای الهی را یکی از وظایف مجمع تقریب مذاهب اسلامی دانست و عنوان کرد: وظیفه دیگر تقریب مذهب این است که آنچه مورد پذیرش خداوند است را مشخص کند و مردم را نسبت به بدعت‌ها و سنت‌های دور از اسلام آگاه سازد.
وی بابیان اینکه نباید هدف اصلی مجموعه تقریب مذاهب تحت‌الشعاع مباحث کم‌اهمیت و حاشیه‌ای قرار گیرد، خاطرنشان کرد: گاهی انسان در مسیر اصلی خود، گرفتار مباحث کم‌ارزش و حاشیه‌ای می‌شود که هدف اصلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ برای این‌که بتوانیم در مسیر خود موفق عمل کنیم، باید از ورود و گرفتار شدن به چنین مباحثی اجتناب کرد.
امام‌جمعه قم به آسیب‌های مجموعه تقریب و مذاهب نیز اشاره و تأکید کرد: نباید در مجموعه وادادگی ایجاد شود و هدف اصلی گم شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha