پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نظری

حوزه/ رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به اینکه نقش روحانیت در تمامی امور جامعه بی بدیل است، گفت: جرم و جنایت در زندگی بشر همواره ادامه داشته و روحانیت در مسئله پیشگیری و شناسایی آسیب ‌های اجتماعی وظایف سنگینی را عهده ‌دار هستند.

حجت الاسلام محمدعلی نظری رئیس دادگستری شهرستان اهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، از جمع آوری ۱۴۰ میلیون تومان کمک در جشن گلریزان امسال خبر داد و گفت: با مساعدت خیرین، گذشت شاکیان و ستاد دیه استان آذربایجان شرقی، زمینه آزادی ۴۶ تن از زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد در شهرستان اهر فراهم شد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با بیان اینکه هر ساله به موجب برگزاری جشن گلریزان و کمک های مادی خیرین تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی از زندان اهر آزاد می شوند، افزود: وجوهات جمع آوری شده برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله تصادفات رانندگی که به دلیل نبود بیمه و عدم توان پرداخت دیه سبب زندانی شدن افراد می شود، هزینه می گردد.

وی در ادامه با ذکر اینکه عمده زندانیان زندان شهرستان اهر را زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی تشکیل می دهند، تصریح کرد: تنها مساعدت های خیرین نمی تواند تمامی محکومین مالی را از بند زندان رهایی دهد بلکه هر اندازه که در جشن گلریزان جمع آوری می شود، چند برابر آن نیز از طریق ستاد دیه آذربایجان شرقی تأمین خواهد شد.

حجت الاسلام نظری در ادامه با تاکید بر این که مواد مخدر در رده دوم محکومیت زندانی شدن زندانیان شهرستان اهر است، گفت: مواد مخدر بلای خانمان سوز خانواده ها و جامعه است که بعد از محکومیت های مالی و جرایم غیرعمد، دومین عامل محبوس شدن زندانیان در اهر است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: زندان اهر برای زندانیان، کانون اصلاح و تربیت به حساب می آید که چون این اقدامات اصلاح و تربیت در حالی صورت گرفته که شماری زیادی از زندانیان حافظ قرآن کریم شده اند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه نقش روحانیت در تمامی امور جامعه بی بدیل است، اظهار داشت: جرم و جنایت در زندگی بشر همواره ادامه داشته و روحانیت در مسئله پیشگیری و شناسایی آسیب ‌های اجتماعی وظایف سنگینی را عهده ‌دار هستند.

حجت الاسلام نظری افزود: اهتزاز پرچم دین اسلام در گرو عملکرد صحیح روحانیون و علماء بوده و اگر روحانیت در امر پیشگیری تلاش مضاعفی داشته باشند کشور ما به جامعه عاری از جرم تبدیل می‌ شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha