جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام برادری

حوزه/ امام جمعه تکاب خواستار تربیت مبلغ تخصصی متناسب با نیازهای روز شد.

حجت‌الاسلام عیسی برادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با بیان اینکه در عصر حاضر روش‌های تبلیغ و اطلاع‌رسانی با توجه به پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده است، اظهار داشت: روش تبلیغ دیگر تنها منبر نیست، بلکه حوزه علمیه با توجه به اهمیت رسانه‌های مجازی به تربیت افرادی برای تبلیغ در این فضا همت گمارده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۳ هزار طلبه در حوزه علمیه قم در زمینه فن سخن‌وری و فن بیان آموزش می‌بینند، افزود: امروزه مبلغان بسیار تخصصصی‌تر شده‌اند، به گونه‌ای که برای تبلیغ در پارک‌ها، متروها، و ... برای اقشار مختلف مردم از جمله ورزشکار‌ها و غیره، مبلغان متخصص آن حوزه و جامعه هدف وجود دارند، چرا که دیگر رقیبان وارد فضای مجازی شده و با قدرت در این فضا فعالیت می‌کنند و عقب ماندگی در این عرصه باختن قافله به آنها است.
 
امام جمعه تکاب با اشاره به اینکه هنوز هم با توجه به تنوع روش‌ها و مکان‌های تبلیغ منبر جایگاه خاصی را دارد، افزود: دلیل آن هم به این برمی‌گردد که مردم ایران به منبرها به عنوان مکانی که بسیاری از احکام اسلامی تشریح می‌شود اعتماد و اعتقاد بالایی دارند ولی نسل جدید به ندرت به پای منبرمی‌نشینند بلکه با در دست داشتن یک گوشی در دنیای مجازی سیر می‌کنند که در این صورت قدرت و خلاقیت مبلغ می‌تواند وی را در آن فضا تحت تاثیر قرار داده و جذب دین کند.
 
وی با بیان اینکه برخلاف تصور برخی افراد، نقش تبلیغ در حوزه‌های علمیه نه تنها کم‌رنگ شده، بلکه تبلیغ توسط مبلغان حوزه‌های علمی بیشتر و تخصصی‌تر شده است، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه بودجه دولتی ندارند و تنها از طریق کمک‌های مردمی و مراجع و علما اداره می‌شوند و با کمبود منابع، اما امروزه حوزه‌های علمیه نه تنها برنامه‌های مرتبط با فعالیت‌های دینی را اجرا می‌کنند، بلکه برای انجام کارهای فرهنگی نیز پیشقدم هستند.
 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha