شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم بر ضرورت توجه عمیق و محتوایی مبلغان دینی به مسأله عاشورا و کربلا تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع مبلغان اعزامی به مناطق مختلف استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم بر ضرورت توجه عمیق و محتوایی مبلغان دینی به مسأله عاشورا و کربلا تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سطحی به مسأله عاشورا و کربلا آسیب زا است، افزود: هر مطلبی که در خصوص واقعه عظیم عاشورا از سوی مبلغان دینی بیان می شود باید مستدل و کاملاً علمی باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مردم امروز هر مطلبی را نمی پذیرند، خاطرنشان کرد: مطالبی که از سوی یک روحانی و یا مبلغ دین بیان می شود باید کاملاً علمی و بر مبنای مستندات تاریخی قوی باشد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود با بیان این که مبلغان دینی از زیاده گویی در منابر و خطابه های خود پرهیز کنند، تصریح کرد: مطالبی که بیان می شود باید گزیده و حاوی پیام های مهم برای جامعه امروز باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آرمان ها و ارزش های حسینی بیش از هر زمان دیگری باید در جامعه اسلامی ترویج و گسترش پیدا کند، افزود: اگر ما امروز به این آرمان متعالی پایبند باشیم و در زندگی آنها را به کار بندیم به طور حتم در عرصه های مختلف عزتمندانه زندگی خواهیم کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از ارزش های عاشورایی است، خاطرنشان کرد: باید مفاهیم بلند و تعالی بخش حسینی امروز به خوبی در جامعه  ترویج و گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که نهضت عاشورا علیرغم گذشت چندین قرن از آن رویداد و واقعه مهم، اما هر ساله شاهد تقویت این نهضت عظیم هستیم، تصریح کرد: این نهضت عظیم و تاریخی امروز موجب عزت و عظمت دنیای اسلام شده است.

وی با اشاره به این که امروز نام امام حسین(ع) همچون نگینی در دنیا می درخشد، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش های دشمنان در کمرنگ کردن جریان عاشورا، اما هر سال شاهده عظمت یافتن این نهضت عظیم هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور حیریه مازندران با بیان این که دشمنان همواره تلاش کردند تا نهضت عاشورا در جامعه دینی کمرنگ شود، گفت: اما هر روز که می گذرد شاهد جهان مدار شدن این نهضت عظیم دینی هستیم.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که مکتب حسینی همچون خورشیدی تابان است که دنیای بشریت از نورانیت آن همواره بهره مند می شوند، گفت: جریان عظیم اربعین حسینی تنها نمونه ای از عظمت حسینی است که همه دنیا را مات و مبهوت می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز درس های عاشورایی باید در جامعه دینی بیشتر ترویج شود، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام ناب بدانند که علیرغم همه توطئه های آنها جریان عاشورا هیچ گاه خاموش شدنی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha