پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اخلاص

حوزه/یک استاد حوزه علمیه گفت: اخلاص در امر احیای معارف دینی شرط مهم و اساسی تبلیغ است و اخلاص یعنی تمام هدف و برنامه انسان، خدا و رضای او باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام میبدی، در کارگاهی آموزشی در جمع مبلغان مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) شهرستان گرگان با طرح پرسشی مبنی بر چگونگی تبلیغ دین، گفت: دشمن برای دستیابی به اهداف خود، بسیار تلاش می کند که اگر ما در ترویج افکار صحیح به جامعه دینی کوتاهی کنیم، بسیار شکست پذیر خواهیم شد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع) تصریح کرد: اگر مبلّغ، خوبی های کلام اهل بیت(علیهم السلام) را برای مردم روشن کرده، سعی در ایجاد و افزایش محبت و علاقه مردم به آن بزرگواران داشته باشد، به موجب این اهتمام و کوشش،  خود گوینده نیز در جامعه عزت پیدا می کند.

این استاد حوزه علمیه،  اخلاص در امر احیای معارف دینی را شرط مهم و اساسی تبلیغ دانست و افزود: در حدیث آمده است کسی که علم را برای مباهات  و فخر فروشی به دیگران بیاموزد و هدف او کسب شهرت باشد، جایگاه چنین فردی قطعا جهنم است.

حجت الاسلام میبدی با بیان این که اخلاص باید در تمام برنامه های تبلیغی طلاب وجود داشته باشد، به تبیین واژه «اخلاص» پرداخت و گفت: اخلاص یعنی این که تمام هدف و برنامه انسان خدا و رضای او باشد؛ چه در مرحله آموزش و یادگیری و چه در مرحله انتقال و یاددهی.

وی با بیان این که اگر تبلیغ در رفتار وجود نداشته باشد، گفته ها نیز اثربخش نخواهد بود، مراحل تبلیغ را چنین عنوان کرد: تبلیغ رفتاری، عملی و زبانی. طلبه باید با رفتار و عمل دعوت کننده به مسیر اهل بیت(علیهم السلام) باشد، لذا در روایت آمده «زینت ما باشید»، گویا امام دلواپس این مساله است و نوع رفتار را در روایت تذکر می دهد.

کارشناس مذهبی با تاکید بر صدق آموزشی و مراقبت در انتقال مطالب، افزود: منظور از صدق در تبلیغ، مطابقت گفتار با واقع و اعتقاد شخص است، کسی که صدق و راستگویی را بیاورد و خودش هم آن را تصدیق کند، چنین انسانی متقی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha