شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (ع) بیجار اشاره به اینکه نباید هرگز ارزش های دفاع مقدس در جامعه کم رنگ شود، گفت: امروز دشمن تلاش وافری برای کم رنگ کردن جلوه های ایثار و شهادت طلبی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون هزاران شهید، جانباز، ایثارگر، آزاده و ... می باشد.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (ع) بیجار با تاکید بر ضرروت تکریم رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، گفت: رزمندگان دفاع مقدس بدون هیچ چشم داشتی جان خود را در مقابل تیرها و ترکش های دشمن قرار دادند و با این کار خود هم برای میهن اسلامی افتخار آفریدند و هم اینکه به دشمنان این نظام اعلام کردند که تا زمانی که مردم پشتیبان ولایت فقیه هستند، کسی جرات تجاوز و توطئه علیه این مملکت را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تحمیل جنگ علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی توسط دشمنان توطئه ای گسترده بود، افزود: ترس از انتشار آرمان های آزادیخواهانه انقلاب اسلامی که نشات گرفته از نهضت و مکتب عاشورا بود، دشمنان را که منافع آنها در منطقه به خطر افتاده بود را بر آن داشت که با به راه اندازی جنگی نیابتی جمهوری اسلامی را در همان ابتدای راه نابود کنند.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (ع) بیجار با اشاره به اینکه توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی همیشه نتیجه ای معکوس داشته است، گفت: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی نشان داده است هر توطئه ای که از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلام انجام می شود، نتیجه ای معکوس داشته است و بر اقتدار این نظام افزوده است.

حجت الاسلام مبارک آبادی اظهار کرد: دشمنان اکنون به خوبی از ناتوانی خود در حمله نظامی به جمهوری اسلامی مطلع هستند و می دانند که هرگونه تحرک نظامی علیه این نظام، منافع آنها در منطقه و جهان را با مخاطره روبرو می کند، از این رو چهره و سیمای توطئه ها و دسیسه های خود را تغییر و پیچیده تر کرده اند.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (ع)بیجار تصریح کرد: بعد از تهاجم نظامی و ناکامی دشمنان، تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی و فکری دشمنان علیه ملت ایران انجام گرفت که تاکنون این نقشه ها ره به جایی نبرده است.

وی با اشاره به اینکه نباید هرگز ارزشهای دفاع مقدس در جامعه کم رنگ شود، گفت: امروز دشمن تلاش وافری برای کم رنگ کردن جلوه های ایثار و شهادت طلبی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس دارد، لذا همه در برابر این توطئه ها و ناتوی فرهنگی مسئول هستیم که در این بین روحانیون و طلاب نقش کلیدی و حساس تری دارند.

حجت الاسلام مبارک آبادی ادامه داد: روحانیون که به عنوان سفیران دینی و فرهنگی جامعه شناخته می شوند باید بتوانند نسل های سوم و چهارم انقلاب را با تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی آشنا کنند و قبل از رسانه های بیگانه، فرهنگ شهادت و ایثار را به این جوانان و نسل های جدید معرفی کنند.

وی، وظیفه روحانیان و ملبغان و طلاب را تنها منحصر به امور دینی ندانست و گفت: همه کسانی که در این کشور در امور تبلیغی و رسانه ای فعالیت دارند در قبال رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام وظیفه ای سنگین بر عهده دارند، لذا باید در حفظ ارزشها دفاع مقدس و آرمان های این انقلاب برخواسته از دل مردم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha