پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ کارگاه آموزشی «آسیب های فضای مجازی» با حضور طلاب مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمنین و سالار شهیدان تبریز برگزار و بر ضرورت بهره گیری از این فضا در جهت تبلیغ معارف دین تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید اصلی، در کارگاه آموزشی با عنوان «آشنایی با آسیب های فضای مجازی» ویژه طلاب مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) و سالار شهیدان تبریز با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی تصریح کرد: سایت‌های اینترنتی، شبکه های اجتماعی و پیام‌ رسان ‌های داخلی و خارجی مانند بسیاری از پدیده های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی است که باید ارائه آموزش های لازم به شهروندان و افزایش سطح آگاهی عمومی از آثار مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند.

وی، فضای مجازی را بهترین فضا برای تبلیغ معارف دین برشمرد و ادامه داد: فضای مجازی دارای فواید و مضرات فراوانی است که باید با شناخت کافی و لازم از بستر موجود برای ترویج و تبلیغ معارف اسلامی و آموزه های مکتب تشیع بهره‌ مند شد.

این کارشناس حوزوی، دسترسی آسان به اطلاعات، تجارت اینترنتی، کسب و کارهای جدید، تحقیق و پژوهش سریع، آموزش و... را از جمله فواید بهره‌ مندی از فضای مجازی برشمرد.

وی ادامه داد: بهره مندی از فضاهای مجازی اگر با آموزش و فرهنگ متناسب در جوامع رایج نشود، مضرات زیادی به دنبال خواهد داشت، که مهم‌ ترین آن، مدیریت افکار و اذهان عمومی از سوی گردانندگان اصلی سایت‌ ها، بازی ‌ها، کانال‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی در فضای مجازی است.

حجت الاسلام سید اصلی با بیان اینکه حریم خصوصی در فضای مجازی معنایی ندارد، افزود: هویت افراد در فضای سایبری نامعلوم است، از سوی دیگر مدیران و صاحبان چنین شبکه‌ هایی دسترسی آسان به اطلاعات و داده‌ های موجود در دستگاه‌ های متصل به اینترنت را دارند، بنابر این باید در استفاده از این فرصت نهایت دقت صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha