جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ حجت الاسلام منصوری، ویژه برنامه‌های تلبس مدارس علمیه خوزستان در ماه ربیع الأول را شرح داد.

حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ویژه برنامه‌های تلبس استان خوزستان، اظهار داشت: در ماه ربیع الأول دو نوبت ویژه برنامه تلبس داشتیم که یک دوره آن برگزار و هم اکنون نوبت سری دوم این ویژه برنامه‌هاست که إن‌شاءالله با حضور آیت الله موسوی جزایری، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷ ویژه برنامه در سطح مدارس علمیه خوزستان برگزار می‌شود، گفت: نخستین برنامه در مدرسه علمیه المهدی زرگان برگزار می‌شود که در آن ۱۳ نفر به لباس مقدس روحانیت، ملبس می‌شوند.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، شهرستان آبادان را میزبان دومین جشن ایام ربیع الأول اعلام کرد و افزود: این برنامه با حضور علمای شهر برگزار می‌شود و در ضمن اجرای جشن، یک طلبه ملبس خواهد شد.

حجت الاسلام منصوری، سومین ویژه برنامه جشن تلبس استان خوزستان را در مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان اندیکا بیان کرد و گفت: در این جشن ۶ نفر از مدرسه علمیه امام رضا(ع)، ۳ نفر از مدرسه علمیه شهرستان مسجدسلیمان و ۱ نفر نیز از استان کهگلویه و بویر احمر، توسط آیت الله موسوی جزایری، لباس تبلیغ دین را بر تن خواهند کرد.

وی، با بیان اینکه شهرستان ویس، چهارمین میزبان ویژه برنامه‌های تلبس حوزه علمیه خوزستان است، گفت: چهارشنبه شب مردم ولایتمدار ویس، برگزار کننده جشنی با شکوه هستند که قرار است ۸ طلبه عمامه رسول‌الله(ص) را بر سر کنند.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به دیگر برنامه‌های تلبس استان خوزستان، اظهار داشت: پنج شبه مدرسه علمیه باب‌الحوائج اهواز، جمعه حوزه علمیه هفتگل و شنبه نیز مدرسه علمیه آل طیب، برگزار کننده ویژه برنامه‌های تلبس طلاب مدارس علمیه خوزستان هستند.

حجت الاسلام منصوری، در پایان گفت: هنوز تکلیف باقی مدارس علمیه شهرستان‌هایی نظیر دزفول، شادگان و امیدیه مشخص نشده که إن‌شاءالله به محض اطلاع، خبر برگزاری این ویژه برنامه‌ها را به سمع و نظر مخاطبان ارجمند خبرگزاری «حوزه» خواهیم رساند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسعود علیزاده IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    0 0
    ملبس شدن وسیاست روحانیت دردولت ومردم